تاخیر وزارت اقتصاد در حذف شرایط زائد مقررات تاسیس کارگزاری‌ها/ هشدار یک حقوقدان نسبت به تعلل وزیر اقتصاد

با گذشت ۱۴ سال از صدور آخرین مجوز تأسیس کارگزاری بورس اوراق بهادار، رشد چشم‌گیر افراد دارای کد بورسی، تنها به منفعت مادی بیشتر این کارگزاری‌ها منجر شده، چنانچه درآمد برخی از آن‌ها به حدود ۳۰ میلیارد تومان در ماه رسیده‌ و با این وجود تغییر...

به گزارش رصد روز ، با گذشت ۱۴ سال از صدور آخرین مجوز تأسیس کارگزاری بورس اوراق بهادار، رشد چشم‌گیر افراد دارای کد بورسی، تنها به منفعت مادی بیشتر این کارگزاری‌ها منجر شده، چنانچه درآمد برخی از آن‌ها به حدود ۳۰ میلیارد تومان در ماه رسیده‌ و با این وجود تغییر محسوسی در کیفیت خدمات ارائه‌شده توسط آنها ایجاد نشده است.

 از سوی دیگر وزارت امور اقتصادی و دارائی ضوابط صدور مجوز تاسیس و فعالیت کارگزاری در بورس را در درگاه ملی مجوزهای کشور بارگذاری کرده است. بنا بر ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، هیأت مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار مکلف بوده است ظرف یک ماه شرایط زائد در مقررات تاسیس کارگزاری را اعلام و موجب تسهیل و تسریع مجوز کسب و کار در این حوزه شود.

در همین رابطه یک حقوقدان با اشاره با این الزامات قانونی نسبت به تاخیر در انجام این وظیفه به وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رئیس هیات مقررات‌زدایی و تسهیل مجوزهای کسب‌وکار هشدار داده و آن را مستوجب طرح شکایت کیفری در دادسرای عمومی و انقلاب تهران دانسته است.

 

 

اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار