تسهیلات کلان یک بانک دولتی به کارمندان / هر کارمند ۴۲۰ میلیون تومان؟

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بانک مسکن سال قبل را  با زیان انباشته ۴۹ هزار و ۶۵۶ میلیارد ریالی به پایان رساند و از این حیث عملکرد ضعیفی داشت هرچند نسبت به برخی بانکها مانند بانک ملی بهتر بود. بررسی صورتهای مالی بانک مسکن نشان میدهد که این ب...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بانک مسکن سال قبل را  با زیان انباشته ۴۹ هزار و ۶۵۶ میلیارد ریالی به پایان رساند و از این حیث عملکرد ضعیفی داشت هرچند نسبت به برخی بانکها مانند بانک ملی بهتر بود. بررسی صورتهای مالی بانک مسکن نشان میدهد که این بانک در پایان سال قبل به صورت ناخالص ۵۱ هزار و ۲۶۲ میلیارد ریال به کارکنان خود تسهیلات داده که جزئیات آن ابهاماتی را مطرح می کند.

این بانک به طور میانگین در سال گذشته ۱۲ هزار و ۱۹۸ کارمند داشت که با احتساب تسهیلات اعطایی کارکنان در آخرین صورتهای مالی که ۵۱ هزار و ۲۶۲ میلیارد ریال دیده می شود سهم هر کارمند در دریافت این تسهیلات ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

تسهیلات کارکنان

تعداد پرسنل بانک مسکن و گروه

مسئله قابل توجه این است که این مقدار تسهیلات از زیان ۴۹ هزار میلیاردی بانک نیز بیشتر است. اما نکته مهم اینجاست که آیا همه کارمندان بانک در این میزان تسهیلات سهم برابری داشتند؟ برای روشن شدن این موضوع منتظر خواهیم بود تا مدیران بانک مسکن نسبت به این مسئله پاسخگو باشند تا مشخص شود این مقدار تسهیلات به کارکنان چطور و چگونه پرداخت شده؟

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط