تعلیق نماد معاملاتی سه پتروشیمی معروف به دلیل ابهامات مالی

به تازگی سه شرکت پتروشیمی با یک مسئله مهم روبرو هستند که به موجب آن نمادشان تا تاریخ 11 آبان 98 تعلیق خواهد بود. تعلیق نماد معاملاتی خصوصاً به واسطه ابهامات مالی موضوع مهمی است که در بازار بورس از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا به واسطه آ...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، موضوعی که این روزها خیلی حائز اهمیت است و پرداختن به آن می تواند اعتماد را به بخشهای خصوصی را به بازار برگرداند شفاف سازی شرکت ها و سازمانهائیس که زیر نظر بخش خصوصی فعالیت می کنند. باید پذیرفت که روند خصوصی سازی در کشور به درستی صورت نگرفته و گواه این موضوع دستگیری رئیس سابق سازمان خصوصی سازیست که تبعات زیادی را برای جامعه به همراه داشت. بازار بورس طی دو سه ماه گذشته با نوسانات زیادی روبرو بوده و شائبه هایی نیز در مورد آن مطرح شده که لزوم رصد دقیق شرکتهای فعال در آن را به حداکثر می رساند. در این میان با استناد به دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران می توان میزان شفافیت در شرکتها را ارزیابی کرد. به تازگی سه شرکت پتروشیمی با یک مسئله مهم روبرو هستند که به موجب آن نمادشان تا تاریخ ۱۱ آبان ۹۸ تعلیق خواهد بود. تعلیق نماد معاملاتی خصوصاً به واسطه ابهامات مالی موضوع مهمی است که در بازار بورس از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا به واسطه آن خریداران و فعالان بازار سرمایه اقدام به خرید یا فروش می کنند. پتروشیمی ممسنی ، کازرون و صنایع پتروشیمی دهدشت به استناد ماده ۱۹ مکرر ۱ / ۱۲ مکرر ۴ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات با تعلیق نماد معاملاتی روبرو هستند.

طبق ماده ۱۲ مکرر ۴ در سه مورد یعنی در صورتی که ناشر اطلاعات با اهمیت موضوع ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان را به موقع افشا نکرده باشد، ظن تقلب یا دستکاری در اطلاعات منتشره یا صورت‌های مالی ناشر وجود داشته باشد و یا نیاز به بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر وجود داشته باشد، سازمان بورس می‌تواند رأسا یا به پیشنهاد فرابورس نماد معاملاتی را تعلیق نماید.

پتروشیمی ممسنی ، کازرون و صنایع پتروشیمی دهدشت در سه ماهه گذشته به ترتیب ۷۶ ، ۴۵.۷۹ و ۳۸.۵۸ درصد در بازار بورس سودسازی کرده اند.

 

بیشتر بخوانید:

یک انتصاب و یک مطالبه از شرکت نفت ایرانول

ابهاماتی در تصمیمات مجمع عمومی بیمه دانا

بررسی چند موضوع درباره موسوی لارگانی و پاسخ به ادعاهایش علیه فولاد مبارکه + اسناد

بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اعطایی به کارکنان در بیمه سرمد + سند

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط