تغییر مدیرعامل ذوب آهن اصفهان به چه قیمتی؟

به گزارش اختصاصی رصد روز ، شنیده های بسیار موثق از تأمین اجتماعی حکایت از تغییر مدیرعامل ذوب آهن اصفهان دارد. این تغییر مدیریتی که یکماهی است شائبه آن به گوش می رسد امروز بیش از هر زمان دیگری به واقعیت نزدیک شده و بنا به گفته برخی نزدیکان...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، شنیده های بسیار موثق از تأمین اجتماعی حکایت از تغییر مدیرعامل ذوب آهن اصفهان دارد. این تغییر مدیریتی که یکماهی است شائبه آن به گوش می رسد امروز بیش از هر زمان دیگری به واقعیت نزدیک شده و بنا به گفته برخی نزدیکان به هر دو مجموعه تأمین اجتماعی و ذوب آهن جمع بندیها در خصوص این تغییر انجام شده و گزینه های جانشینی نیز مشخص است اما صرف نظر از اینکه تغییر منصور یزدی زاده که همین چندوقت پیش برای دومین سال مرد سال صنعت فولاد کشور شد چقدر منطقی به نظر می آید نگاهی به عملکرد مدیریتی او نشان می دهد که برای چنین تصمیمی باید گزینه های بسیار قدرتمندی وجود داشته باشد اما آنطور که به گوش می رسد یکی از گزینه ها که آشنایی قدیمی و صمیمی با یکی از ارکان مهم تأمین اجتماعی دارد و از قضا در حوزه فولاد کارنامه ای قابل ذکری ندارد به عنوان گزینه قوی جانشینی منصور یزدی زاده مطرح است و نفر دوم نیز یکی از اعضای فعلی هیئت مدیره ذوب آهن است که در این حوزه سالها فعال بوده و  رزومه قابل توجهی دارد.

به گفته یکی از نزدیکان به تأمین اجتماعی مقصد بعدی منصور یزدی زاده یکی از هلدینگ های پتروشیمی است اما آنطور که از مجموعه ذوب آهن خبر می رسد کارگران و حتی برخی از مردم اصفهان که این اخبار به گوششان رسیده از چنین تصمیمی به شدت ناراحتند.

ابعاد تغییر مدیرعامل ذوب آهن اصفهان

 

فعالان صنعت فولاد و افکار عمومی به خوبی به این قضیه اشراف دارند که ذوب آهن اصفهان از دو برهه تاریخی قبل و بعد از مهندس یزدی زاده تشکیل می شود که تحولات صورت گرفته بعد از روی کار آمدن مهندس یزدی زاده اصلا قبل مقایسه با مدیران قبلی ذوب آهن نیست و طبیعتاً اگر اراده ای برای تغییر وجود داشته باشد باید قدرت مدیریتی قابل توجهی در آن لحاظ شود. آشنایی با حوزه فولاد که بزرگترین بخش صادراتی کشور را تشکیل می دهد مهمترین رکن این تغییر باید در نظر گرفته شود.

با همه اینها و با توجه به کارنامه بسیاردرخشان منصور یزدی زاده هنوز علت چنین تصمیمی مشخص نیست و امیدواریم سیاست چنین کاری ربطی به جناح بازی نداشته باشد زیرا عرصه صنعت نیاز به مردان قهار دارد نه مردان سیاست.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

5 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

علی رضایی

پاسخ دادن

۱۷ دی ۱۴۰۰


پدر سهامدارهای خرد رو درآورده ایشون با تیم درستکار و خیلی خیلی حلال خوری که داره ، کافیه دیگه هرچی خوردن ،بجز باند خیلی خیلی حلال خور خودش هیچ کس نگران اخراج ایشون نیست ،شک نکن.

    محمد

    پاسخ دادن

    ۳۰ دی ۱۴۰۰


    باسلام .اتفاقا بهترین ،درستکارترن،حلالخورترین وقهارترین مدیریت عامل ذوب آهن دراین دودهه ایشون جناب یزدی زاده بوده وبس. ویه عده آقایون دلواپس کارخودشون، بعداز ایشون خواهند دید وماهم میبینیم که چه خواهد شد بعد ببینم برای اونا هم زبون دارن؟

    مراد

    پاسخ دادن

    ۳۰ دی ۱۴۰۰


    به زودی خواهی دید حلال خور تر هم هست، باج بگیر و باج بده هم خیلی زیاده میشه ، امیدوارم حالا دلواپس نباشی ، که در اینده راحت خواهی بود

ادیبان

پاسخ دادن

۰۱ بهمن ۱۴۰۰


ضعیف ترین مدیر عامل تاریخ ذوب آهن یزدی زاده .به جز باج دادن و حاشیه ثمری برا ذوب نداشت. قوی ترین ها براتی .تکمیل طرح توازن در شرایط بسیار سخت .تلاش شبانه روزی سعدی محمدی خرید و راه اندازی خط تولید ریل. بابایی .توانمند متخصص ولی باج نداد خصوصا به مافیای وزارت صنعت که پس از ۹ ماه برکنار شد

کاربر

پاسخ دادن

۰۹ بهمن ۱۴۰۰


مهندس یزدی زاده از نظر شخصیتی پاک و با تدبیر بودند ولی در این چند سال تحول چشمگیری در خط تولید ایجاد نکردند و علت اینکه در دوره ایشان ذوب آهن از وضعیت زیان دهی ب سود دهی رسید به خاطر پروژه ریل بود که طرح و اجرای آن توسط مدیران قبل ذوب آهن بوده و بهره برداری آن در دوره مهندس یزدی زاده صورت گرفت و دلیل دوم شرایط اقتصادی دلاری کشور بوده زحمات ایشان نیز در بحث صادرات و جلب رضایت کارگران قابل چشم پوشی نیست گر چه ب نظر میرسید سیستم ذوب آهن نیازمند یک تغییر سیستم مدیریتی است.

آخرین اخبار