تناقض سودسازی وشمال در بورس و واقعیت موجود + سند

بررسیها نشان می دهد نماد وشمال طی ماهه گذشته 173.72% و طی 6 ماهه گذشته نیز 622.54% سود نصیب سهامداران خود کرده و این موضوع زمانی جالبتر می شود که می بینیم در یکسال گذشته نیز این شرکت در بازار سرمایه موفق به 12884.89% سود رسانی به سهامدارا...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، شرکت سرمایه گذاری چشم انداز توسعه شمال که با نماد وشمال در بازار پایه زرد فرابورس قعالیت میکند در حالی که سال قبل را با زیان خالص ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی به پایان رساند تا اینجای کار در سال ۹۹ نیز طبق صورتهای مالی سه ماهه به ازای هر سهم ۳۴ ریال زیان محقق کرده است.

رقم زیان انباشته شرکت سرمایه گذاری چشم انداز توسعه شمال نیز به ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سه ماهه ۹۹ می رسد و ۴۱۰ میلیون تومان زیان خالص را در کارنامه دارد.

سرمایه گذاری چشم انداز توسعه شمال

 

این در حالیست که بررسیها نشان می دهد نماد وشمال طی ماهه گذشته ۱۷۳.۷۲% و طی ۶ ماهه گذشته نیز ۶۲۲.۵۴% سود نصیب سهامداران خود کرده و این موضوع زمانی جالبتر می شود که می بینیم در یکسال گذشته نیز این شرکت در بازار سرمایه موفق به ۱۲۸۸۴.۸۹% سود رسانی به سهامداران خود شده است.

سرمایه گذاری چشم انداز توسعه شمال

با بررسیهای بیشتر مشخص می شود که P/E  این شرکت عدد -۶۱۰.۳۵  را نشان می دهد. به همین خاطر و به دلیل زیان ده بودن فعالیت شرکت در سال گذشته و زیان انباشته ای که این شرکت در سال قبل محقق کرد در مجمعی که اخیراً برگزار گردید تقسیم سودی صورت نگرفت. اما مسئله اینجاست که چرا با این وجود شاهد اعداد عجیب و غریب سودسازی در بازار سرمایه هستیم کدام یک از این آمارها حامل اتفاق خوبی است که می تواند یک شرکت را در سه ماهه اخیر با چنین سودی در بازار بورس روبرو کند آن هم در شرایط و اوضاع و احوالی که حال بازار سرمایه روبراه نیست؟

سرمایه گذاری چشم انداز توسعه شمال

 

بیشتر بخوانید:

بانک خوب ” سرمایه ” نیست

از نقض قانون تا ابهام در کمیته حسابرسی شرکت نیروکلر + سند

کاهش ۲۰ هزار تنی فروش صادراتی کارخانه آهن و فولاد ارفع

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط