توضیح آخرین وضعیت قطعی برق از زبان وزیر نیرو

وزیر نیرو با اشاره به وضعیت صنعت برق کشور اعلام کرد : تلاش کردیم تا جایی که امکان دارد صنایع بتوانند وضعیت خود را بهبود دهند.

به گزارش رصد روز ، رضا اردکانیان وزیر نیرو پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته آینده هنوز شاهد گرمای نسبتا بالایی هستیم و امیدواریم همکاری و همراهی ها ادامه پیدا کند . اولویت این است که با همکاری بخش تجاری و خانگی و همکاری رسانه ها، مصرف کاهش پیدا کند که ناچار به محدودیت برای صنایع نباشیم.

وی ادامه داد: با جلسه هایی که داشتیم برای صنایع از دیشب تلاش کردیم تا جایی که امکان دارد صنایع بتوانند وضعیت خود را بهبود دهند.

اردکانیان تاکید کرد: بعد از مذاکرات مفصل و آمادگی صنایع بزرگ که یک هفته پیش صورت گرفت، ۱۳ صنایع بزرگ اعم از فولاد، آلومینیوم و مس اعلام آمادگی کردند که برای مصارف خود نیروگاه هایی به ظرفیت بیش از ۱۰ هزار مگاوات احداث کنند و دیروز موافقت نهایی با احداث این نیروگاه ها صادر شد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: ما اعلام آمادگی کردیم تعدادی از سایت های مان را در قالب مقررات عرضه کنیم. تعدادی از نیروگاه های ما نیز آماده واگذاری هستند و این در پرتوی اظهار آمادگی از ناحیه صنایع بزرگ بوده است و تا دو تا سه سال آینده منجر به کاهش فشار روی سایر بخش ها خواهد شد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

ایسنا

مطالب مرتبط