ثبت اطلاعات خریداران سیمان در سامانه جامع انبارها الزامی شد

بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای از الزام ارسال اطلاعات مربوط به معاملات و خریداران محصول سیمان از امروز (چهارشنبه) به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و اظهار خریداران در سامانه جامع انبارها خبر داده است.

به گزارش رصد روز، مدیر بازرسی و امور اعضای شرکت بورس کالای ایران در اطلاعیه ای خطاب به کارگزاران از الزام ارسال اطلاعات مربوط به معاملات و خریداران محصول سیمان در روزجاری(چهارشنبه، مرداد) به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و اظهار خریداران در سامانه جامع انبارها خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به مصوبه جلسه مورخ ۵ مرداد ۱۴۰۰ ستاد تنظیم بازار، اطلاعات مربوط به معاملات و خریداران محصول سیمان در روز چهارشنبه مورخ ۶ مرداد ۱۴۰۰ برای سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارسال خواهد شد. همچنین خریداران ملزم به ثبت اطلاعات لازم در سامانه جامع انبارها می‌باشند.

بازار سیمان در دست ۱۵ نفر!

به گفته رئیس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان، خرید ۷۰ درصد سیمان در یک سال گذشته به دست ۱۵ نفر در کشور صورت گرفته است و و سلاطین بازار سیمان هم به‌زودی کشف می‌شوند.

چندی پیش، رضا جمارانیان در برنامه صبح بخیر ایران با بیان این مطلب تاکید کرد: واحد‌های نظارتی به بازار دلالی سیمان ورود کنند و این ۱۵ نفر را کشف کنند. هرجا از نظام عرضه و تقاضا خارج شدیم غیر از رانت و فساد چیزی ندیدیم. سلطان سیمان یا سلاطین سیمان هم بزودی کشف می‌شوند.

رئیس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان ادامه داد: از ابتدای اردیبهشت سال ۱۴۰۰، عملا قیمت مصوب هر پاکت سیمان ۲۲ هزار تومان شد و در نهایت موفق شدیم با این قیمت در تاریخ ۹ خردادماه، موافقت مسئولان مرتبط را دریافت و سیمان را در بورس کالا عرضه کنیم.

او بیان کرد: پس از اولین عرضه سیمان در بورس کالا که با هدف رهایی از قیمت‌گذاری دستوری و رانت صورت گرفت، با یک رقابت اندک در بورس کالا، سیمان با قیمت ۳۲ تا ۳۴ هزار تومان به فروش رسید. این روند تا ۱۴ تیرماه یعنی قبل از آغاز قطعی‌های برق، ادامه داشت.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط