جدیدترین تغییرات حقوق بازنشستگان / افزایش حقوق به اردیبهشت موکول شد

متناسب‌سازی و افزایش حقوق در این ماه با اعتراض بازنشستگان همراه شده و براساس جدیدترین اطلاعات افزایش حقوق با تغییراتی همراه شده است.

به گزارش رصد روز، از روز جمعه ۲۰ فروردین واریز حقوق بازنشستگان طبق روال ماه‌های گذشته آغاز و احکام جدید در دسترس قرار گرفت. طبق گفته رئیس سازمان تامین اجتماعی مرحله نهایی طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دریافتی فروردین آنها اعمال شده است.

به گفته سالاری، حقوق یک بازنشسته‌ حداقل‌بگیری که ۳۰ سال خدمت کرده، با داشتن همسر و دو فرزند چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. اما این رقم با اعتراض بازنشستگان همراه شد چراکه آنها انتظار داشتند با اعمال ۳۹ درصد افزایش حقوق سالانه و انجام متناسب‌سازی افزایش حقوق قابل توجهی داشته باشند اما اینطور نشد.

با شروع واریزی‌ها از روز جمعه، فعالان حقوق کارگری و کانون‌ها نسبت به ابهامات احکام و میزان افزایش حقوق اعتراض و ایراداتی را عنوان کردند. همین موضوع موجب شد که رئیس سازمان دستور بازبینی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را بدهد.

نتیجه بازبینی این شد که در محاسبات متناسب‌سازی برای کسانی که حداقل‌بگیر نیستند نرم‌افزار دچار ایراداتی شده که مستلزم اصلاح فنی و نرم‌افزاری است.

همچنین در خصوص پرداختی‌ها مقرر شده که واریزی‌ها بر مبنای محاسبات فعلی استمرار یابد و همزمان نسبت به بررسی و رفع ایرادات نرم‌افزاری و اعمال اصلاحات و صدور احکام جدید برای مستمری‌بگیران تا پایان اردیبهشت امسال صادر شود.

براساس پیگیری‌های تجارت‌نیوز و همچنین اطلاعیه سازمان تامین اجتماعی جدیدترین تغییرات حقوق بازنشستگان به این شرح است:

**پرداخت حقوق‌ها همچنین ادامه می‌یابد.

**در محاسبه متناسب‌سازی برای کسانی که حداقل‌بگیر نیستند اشکالاتی به سبب ایراد در سیستم نرم‌افزاری به وجود آمده که باید اصلاح شود.

**پس از انجام اصلاحات، احکام جدید تا پایان اردیبهشت در دسترس قرار می‌گیرد.

**حقوق برخی از بازنشستگان در ماه آینده نیز افزایش می‌یابد و مابه‌التفاوت فروردین ماه را هم در اردیبهشت می‌گیرند.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار