جزئیات دو عرضه اولیه “وپویا” و “رافزا”

الزاماتی درخصوص عرضه سهام این دو شرکت وجود دارد. موضوعاتی درخصوص ارائه اطلاعات و انجام اقداماتی وجود دارد. این اقدامات، هنوز به مرحله نهایی نرسیده است.

 به گزارش رصد روز ، محمد صادق غزنوی، سرپرست مدیریت عملیات بازار شرکت فرابورس ایران گفت: احتمال عرضه سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری پویا و رایان هم‌افزا با نمادهای «وپویا» و «رافزا» در یک یا دو هفته آینده وجود دارد. اما زمان دقیق همچنان مشخص نشده است.

وی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری پویا، افزایش سرمایه داشته و سرمایه ثبتی آن از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است. احتمال عرضه ۱۵ درصد از سهام این شرکت در بازار سرمایه وجود دارد.

غزنوی اضافه کرد: شرکت رایان هم افزا درمقایسه با شرکت سرمایه‌گذاری پویا، کوچک‌تر است. آمار و ارقام دقیق این شرکت، هنوز به صورت کامل مشخص نیست. اما هر دو شرکت، پتانسیل عرضه در بازار سرمایه را دارا هستند.

سرپرست مدیریت عملیات بازار شرکت فرابورس ایران تصریح کرد: الزاماتی درخصوص عرضه سهام این دو شرکت وجود دارد. موضوعاتی درخصوص ارائه اطلاعات و انجام اقداماتی وجود دارد. این اقدامات، هنوز به مرحله نهایی نرسیده است. اما پس از تکمیل موضوعات مربوط، اطلاعیه عرضه شرکت‌های سرمایه‌گذاری پویا و رایان هم افزا، بر روی سایت قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: باتوجه به مشکلاتی که دو عرضه اولیه در یک روز، ممکن است برای سامانه معاملات ایجاد کند و فشاری که به سیستم وارد می‌شود، با احتمال زیادی می‌توان گفت که این دو عرضه، در یک روز نخواهند بود.

غزنوی افزود: بعید به نظر می‌رسد که دو عرضه اولیه در شرکت فرابورس ایران، در یک روز صورت گیرد.

سرپرست مدیریت عملیات بازار شرکت فرابورس ایران گفت: اگر بخواهیم روند عرضه‌های اولیه را درنظر بگیریم،  در هر عرضه نسبت به عرضه اولیه قبل از خود، تعداد مشارکت‌کنندگان افزایش می‌یابد. به طور معمول بدون درنظر گرفتن شرکت، حجم عرضه و… تعداد متقاضیان عرضه‌های اولیه، بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: باوجود موضوع گسترده‌تر بودن شرکت سرمایه‌گذاری پویا درمقایسه با شرکت رایان هم افزا که به آن اشاره شد، نمی‌توان درخصوص میزان استقبال از عرضه آنها، نظر قطعی را مطرح کرد.

غزنوی اظهار داشت: برای مثال، شرکت‌های سرمایه‌گذاری صبا تامین با نماد «صبا» و شیر پاستوریزه پگاه گیلان با نماد «غگیلا» تفاوت زیادی از منظر بزرگ بودن شرکت داشتند. اما شاهد این امر بودیم که استقبال از عرضه «غگیلا» بیشتر از «صبا» بود.

اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار