جزئیات پایان بورس امروز ۲۵ مهر ۱۴۰۰ / شاخص کل ۱۳۹۷ واحد افت کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در پایان معاملات در یک روند نوسانی با کاهش 1395 واحد روبرو شد.روز گذشته رشد قابل توجه 40 هزار و 60 واحد را تجربه کرد، اما امروز اگرچه در ساعات ابتدایی معامله رشد خوبی به دست آورد، اما دوباره تعدیل شد ...

به گزارش رصد روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز ۰.۱درصد افت داشت، شاخص هم‌وزن نیز یک درصد افت کرد.

در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از افت هزار و ۳۹۷واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۶هزار واحدی قرارگرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز یک درصد افت کرد.

آخرین قیمت ۶۶نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۳۳نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

TSR Watermark - 268

حقوقی‌ها امروز بیش از۵۵۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «شستا»، «شپنا»، «فملی»، «فسبزوار»، «کیمیاتک»، «فولاد» و «شبندر» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «توسن»، «دی»، «فجهان»، «مدیریت»، «غگیلا»، «کرمان» و «شصدف» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به پنج هزار و ۶۰میلیارد تومان رسید.

TSR Watermark - 269

امروز نمادهای ملی مس، شستا، پتروشیمی پردیس و پتروشیمی نوری به ترتیب بیشتری اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند و نمادهای پالایش نفت اصفهان و ایران‌خودرو بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم امروز ۱۴۲ واحد کاهش یافته و به رقم ۲۰ هزار و ۴۱۳ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک میلیون و ۱۳۹ هزار میلیارد تومان شد. ارزش بازار پایه فرابورس به بیش از ۳۶۶ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۳ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۸۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۳۶۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس و پالایش نفت شیراز بیشتری اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و برعکس نمادهای آریاساسول، فرابورس ایران، جهان فولاد سیرجان، نیروی برق دماوند و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را داشتند.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار