حذف نادرست یارانه افراد و عدم پاسخگوی سازمانهای متولی / سازمان هدفمندی یارانه ها کجایی؟

به گزارش اختصاصی رصد روز ، هرساله با نزدیک شدن به لایحه بودجه سال جدید شاهد حذف برخی از آمار دریافت کننده یارانه ها هستیم. اتفاقی که اگرچه لازم است در جهت رعایت عدالت معیشتی در کشور صورت گیرد اما حذف افرادی که به هیچ عنوان شرایط حذف یاران...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، هرساله با نزدیک شدن به لایحه بودجه سال جدید شاهد حذف برخی از آمار دریافت کننده یارانه ها هستیم. اتفاقی که اگرچه لازم است در جهت رعایت عدالت معیشتی در کشور صورت گیرد اما حذف افرادی که به هیچ عنوان شرایط حذف یارانه ها را ندارند از مواردیست که نسبت به آن بی توجهی می شود. متأسفانه با این اتفاق سازمان خاصی هم پاسخگو نیست و مشخص نیست که متولی این امر در شهرستانها کدام سازمان یا نهاد است.

تماس برخی مخاطبان با این پایگاه خبری نشان می دهد که حذف یارانه این افراد و عدم پاسخگویی به آنان و یا ارائه اطلاعات اشتباه باعث شده تا شاهد تضییع تعداد قابل توجهی باشیم که اصولاً با اخلاق اسلامی سازگاری ندارد.

پاسکاری مراجعه کنندگان بین امور مشترکین ، فرمانداری ، پلیس ۱۰+ ، کافی نت و بانک مربوطه روال مرسومی است که در تماس مخاطبان با این پایگاه خبری بیان شده و مسئله قابل توجه در این مورد بی پاسخ ماندن آنها پس از طی روال گفته شده است.

مسئله اینجاست که منتفع شدن برخی به واسطه ارائه خدمات به مردم در چنین مواردی آیا باید چنین نتایجی را برای مردم به همراه داشته باشد.

در این مورد با سازمان هدفمندی یارانه تماس گرفته شد اما تلفن این سازمان یا مشغول بود و یا کسی پاسخگو نیست. در بودجه ۱۴۰۱ شاهد افزایش بودجه سازمانهای زیادی بودیم که کمترین انتظار از آنها پاسخگو بودن در قبال مردم است اما در عین حال مشاهده می شود که نه تنها پاسخی در کار نیست بلکه با ایجاد سر درگمی بیشتر شاهد اتفاقی هستیم که در آن انرژی مردم گرفته و در نهایت حقوق انان تضییع می شود این اتفاق زمانی بیشتر خود را آشکار می کند که در برخی مناطق دور افتاده کشور چنین مسئله ای اتفاق می افتد و عملاً با این شرایط دیگر هیچ فرد پاسخگویی در دسترس نیست.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط