خدمات ویژه عید نوروز برای این کارگران

یک مجموعه سبد کالای ارزان با تخفیف را نیز تهیه کرده و با مبلغ ۴۵۰ هزار تومان، اقلام آن قابل خرید از دفتر خانه کارگر است. به گزارش رصد روز، در حاشیه مراسم گرامیداشت ولادت امام زمان (عج) حسین فلاح خوش مشرب (عضو شورای آموزش خانه کارگر) ضمن ت...

یک مجموعه سبد کالای ارزان با تخفیف را نیز تهیه کرده و با مبلغ ۴۵۰ هزار تومان، اقلام آن قابل خرید از دفتر خانه کارگر است.

به گزارش رصد روز، در حاشیه مراسم گرامیداشت ولادت امام زمان (عج) حسین فلاح خوش مشرب (عضو شورای آموزش خانه کارگر) ضمن تبریک نیمه شعبان به تشریح فعالیت‌های تشکیلات خانه کارگر برای حاضران (اعضای خانه کارگر و خانواده‌های آنان) پرداخت.

مراسم گرامیداشت نیمه شعبان مصادف با ولادت حضرت ولیعصر (عج) در دفتر خانه کارگر جمهوری اسلامی به همت اعضای این تشکل با حضور کارگران و پیشکسوتان عضو برگزار شد.

در این مراسم حسین فلاح خوش مشرب (عضو شورای آموزش خانه کارگر) ضمن تبریک نیمه شعبان به تشریح فعالیت‌های تشکیلات خانه کارگر برای حاضران (اعضای خانه کارگر و خانواده‌های آنان) پرداخت و گفت: خانه کارگر در ۶۰ نقطه از کشور شعباتی دارد که به کارگران و بازنشستگان محترم خدمت‌رسانی می‌کند. انجام مراسمات ملی و مذهبی نیز از جمله برنامه‌های خانه کارگر برای اعضای کارگر و بازنشسته و خانواده‌های آنان محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر ادامه داشته است.

وی افزود: طبق دستور محجوب، دبیرکل خانه کارگر، از دو دهه پیش، با توجه به درآمد اندک کارگران باید آموزش رایگان نیروی کار در خانه کارگر در حوزه‌های مختلف فنی و مهارت‌های زندگی ارائه می‌شد. در شورای آموزش خانه کارگر طبق دستور دبیرکل این آموزش‌ها طراحی شد و اکنون ما حدود ۳۰۰ عنوان رشته را در خانه کارگر و دارالقرآن آن ارائه می‌دهیم. برای مثال برای توانمندی زنان کلیه حوزه‌های آشپزی، خیاطی، طراحی و سایر موضوعات را با جزئیات طراحی کردیم. زبان انگلیسی و عربی و ترکی و فرانسوی نیز از موضوعاتی است که در خانه کارگر به رایگان آموزش داده می‌شود.

فلاح اضافه کرد: برای کارگران و بازنشستگان کارگاه‌های رایگان آموزش قانون اساسی، قانون کار و قانون تامین اجتماعی سال‌های سال است که برگزار می‌شود و ثبت نام آن همواره نشان از پرطرفدار بودن این بخش از کارگاه‌ها است.

عضو شورای آموزش خانه کارگر با معرفی سایت workerhouse. ir به‌عنوان سایت مرکزی خانه کارگر گفت: در این پایگاه اینترنتی کلیه خدمات خانه کارگر ارائه و توضیح داده شده است. در این سایت در بخش‌های مختلف می‌توانید با کدملی وارد شده و ثبت نام کنید.

وی با اشاره به بحث استراحتگاه‌های خانه کارگر تصریح کرد: ما در ۱۰ نقطه از کشور استراحتگاه‌هایی برای مسافرت کارگران و بازنشستگان عضو خانه کارگر ایجاد کردیم. این استراحتگاه‌ها حداقل در یک دهه اخیر کاملا فعال بوده است و با هزینه ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان برای سه شب می‌توانند در این استراحتگاه‌ها اقامت داشته باشند. خانه کارگر به‌عنوان یک تشکیلات غیردولتی متکی به حق عضویت با ۱۰ میلیون عضو البته محدودیت‌هایی در زمینه ارائه استراحتگاه‌های خود دارد. در همین ایام عید نوروز کلیه استراحتگاه‌ها از قبل توسط متقاضیان رزرو شده است.

فلاح افزود: ما در استان تهران و در نزدیکی دفتر مرکزی خانه کارگر در خیابان دانشگاه یک مرکز فیزیوتراپی داریم و هر تعداد جلساتی که پزشک برای اعضای خانه کارگر فیزیوتراپی نوشته باشد، می‌تواند از این مرکز و خدمات آن به رایگان استفاده کند. ما همچنین باتوجه به گرانی اقلام مصرفی، یک مجموعه سبد کالای ارزان با تخفیف را نیز تهیه کرده و با مبلغ ۴۵۰ هزار تومان، اقلام آن قابل خرید از دفتر خانه کارگر است. کیفیت این سبد کالا نسبت به گذشته بهتر نیز شده است. برای تهیه این سبد روزانه ۳ هزار نفر از اعضا مراجعه می‌کنند و از نظر مناسب بودن و کیفیت به گونه‌ای است که هنوز متقاضیان این سبد کاهش نیافته است. این بسته شامل ۱۰ کیلو برنج، یک بسته ماکارونی و یک بسته قند و یک بسته شکر است. این اقلام همه از کارخانه‌های ایرانی تهیه می‌شود و امسال در ایام عید نیز با یک بسته آجیل عید ۲۰۰ هزارتومانی همراه است.

عضو شورای آموزش خانه کارگر ادامه داد: علاوه بر این اقلام، ما با مراکزی قرارداد داریم تا برخی اقلام مانند پوشاک را از ۱۰ درصد تا ۷۰ درصد با تخفیف به اعضای خانه کارگر تقدیم کنند. ضمن اینکه هزینه‌های دندان پزشکی نیز بالاست و به همین دلیل با برخی مراکز دندان پزشکی قرارداد داریم و در این مراکز نیز معمولا با تخفیف ۷۰ درصدی خدمات درمان و ساخت دندان برای اعضای خانه کارگر انجام می‌شود.

وی با اشاره به بحث حداقل دستمزد مصوب در شورای عالی کار گفت: در سال گذشته دستمزد مصوب سه میلیون تومان تا سبد حداقل معیشت فاصله داشته است و ما امیدواریم در تصویب افزایش حداقل دستمزد امسال این فاصله بیشتر نشود زیرا در همان ماه‌های اول پس از تصویب مزد ۱۴۰۱ فاصله سبد معیشت تا مزد بسیار افزایش یافت؛ این درحالی است که حداقل دستمزد کارگران باید با سبد حداقل معیشت طبق قانون کار برابر بوده و همپای با نرخ تورم بالا برود. ما امیدواریم نمایندگان کارگری امسال بتوانند مزد خوبی را تصویب کنند و آن‌ها را با دعای خیر و حمایت خود پشتیبانی می‌کنیم.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار