خرید مسکن کمترین سهم تسهیلات اعطایی بانکها را داشت

به گزارش اختصاصی رصد روز ، طبق آمار و اطلاعات ارائه شده از سوی بانکها ، مجموع تسهیلات نظام بانکی کشور به بخشهای کشاورزی ، صنعت و معدن ، مسکن و ساختمان ، بازرگانی ، خدمات و متفرقه ۱۲ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۸۰۲ میلیارد ریال در ۶ ماهه نخست سال ...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، طبق آمار و اطلاعات ارائه شده از سوی بانکها ، مجموع تسهیلات نظام بانکی کشور به بخشهای کشاورزی ، صنعت و معدن ، مسکن و ساختمان ، بازرگانی ، خدمات و متفرقه ۱۲ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۸۰۲ میلیارد ریال در ۶ ماهه نخست سال جاری بود که ۶۲۷ هزارو ۷۱۷ میلیارد ریال از این مقدار به بخش مسکن و ساختمان اختصاص یافت.

نکته قابل توجه در این زمینه میزان تسهیلات ارائه شده برای خرید مسکن در همین بازه زمانی بود که از مجموع تسهیلات سهم ۱.۲ درصدی داشت و رقم ۱۵۳ هزار و ۶۷۹ میلیارد ریال برای خرید مسکن از سوی بانکهاتسهیلات ارائه شد که نسبت یه رقم کل تسهیلات اصلا به چشم نمی آید. 

مجموع تسهیلات پرداختی بانکها

این در حالیست که تورم موجود در بخش مسکن و میزان افراد نیازمند به مسکن در کشور به شکل فاجعه باری رو به افزایش است و وعده ساخت مسکن و اختلاف نظر در مورد نیاز واقعی جامعه در حوزه مسکن همچنان محل بحث بسیاری از تصمیم گیران است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار