خزر بیشترین ریزش و لطیف بیشترین بازدهی در یکماه گذشته را داشتند

فنرسازی زر با 52 درصد زیان و نماد لطیف با 71 درصد بازدهی دو سرنوشت کاملا متفاوت را برای سهامداران خود رقم زدند. این در حالیست که طی یکماه گذشته اوضاع در بازار سرمایه خوب بود.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در یکماه گذشته حال بازار سرمایه خوب بود و این مسئله باعث شد تا برخی از سهامداران ضررهایی را که در ماههای گذشته به آنان تحمیل شده بود را جبران کنند. اما در این میان هنوز برخی نمادها اصرار به درجا زدن دارند و بررسی روند حرکتی آنان نشان می دهد که در روزهای خوب بازار نیز نتوانستند کاری از پیش ببرند.

خزر بیشترین زیان را به سهامداران تحمیل کرد

 

فنرسازی خزر که با نماد خزر در بازار سرمایه فعالیت می کند طی یکماه گذشته ضرر سنگینی را به سهامداران وارد کرده که البته باید دید علت این این مسئله چیست؟ ۵۲ درصد زیان طی تنها یکماه گذشته بسیاری از سهامداران حقیقی این سهم را به سمت فروش کشانده و با این حساب خزر در یکماه گذشته بیشترین زیان را مربوط به خود می بیند. این نماد با ۳۵ درصد سهم شناور در بازار اول بورس فعالیت می کند. ارزش بازار این نماد در ۶ تیر ۳۰ هزار و ۳۵۱ میلیارد ریال بود که ۶ مرداد به ۱۵ هزار و ۷۱ میلیارد ریال کاهش یافت.

لطیف بیشترین بازدهی را داشت

 

نماد لطیف که که از ۲ تیر وارد بازار سرمایه شده طی یکماه گذشته عملکرد قابل قبولی را از حود بجا گذاشته و با ۷۱ درصد بازدهی روزهای خوبی را برای سهامدارانش خلق کرد. این نماد که در بین نمادهای فعال در بازار سرمایه پرچمدار بیشترین بازدهی در ۳۰ روز گذشته است هرچند طی روزهای گذشته با روند منفی روبرو بوده اما به نظر می رسد سهامداران این نماد با توجه به بازدهی قابل قبول به راحتی فروشنده نخواهند بود. لازم به ذکر است مقدار تولید محصولات کاغذی لطیف طی یکماه گذشته کاهش داشته و از یک میلیون و ۵۵۹ هزار و ۵۵۰ کیلوگرم به ۱ میلیون ۵۰۷ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم رسیده است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار