خودروسازان از جمله سایپا از یافته‌های علمی و فناوری داخلی در صنعت خودرو استفاده می‌کنند

عضو کمیسیون ویژه تولید مجلس با تأکید بر توجه خودروسازان به توان داخلی برای قطع وابستگی به خارج گفت: خودروسازان از جمله سایپا از یافته‌های علمی و فناوری داخلی در صنعت خودرو استفاده می‌کنند.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، عضو کمیسیون ویژه تولید مجلس با تأکید بر توجه خودروسازان به توان داخلی برای قطع وابستگی به خارج گفت: خودروسازان از جمله سایپا از یافته‌های علمی و فناوری داخلی در صنعت خودرو استفاده می‌کنند.

جعفر قادری نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا به‌رغم تحریم‌های ظالمانه در متوقف کردن خط تولید خودرو در داخل موفق نبوده است، گفت: ایستادگی خودروسازان از جمله سایپا در مقابل تحریم نقطه قوت و مثبت صنعت خودروی ایران است.

وی افزود: در دوران تحریم خودروسازان به داخل توجه کرده و توانستند خودروهای داخلی و بومی تولید کنند. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: این اقدام سایپا هم به نفع خودروسازان بود و هم به نفع مردم.

قادری ادامه داد:‌ ما در شرایطی قرار داشتیم که اگر مدیریت خوب اعمال نمی‌شود وضعیت خیلی بدتر می‌شد اما امروز همینکه به وضعیتی رسیده‌ایم که بسیاری از تجهیزات در داخل تولید می‌شود جای امیدواری است.

وی با بیان اینکه خودروسازان ما باید به توان داخلی توجه کنند، گفت: ‌اگر صنعت خودروسازی به شرکت‌های دانش‌بنیان و داخلی بها دهد و قرارداد با شرکـت‌های داخلی بندد می‌توان به خوداتکایی صنعت خودرو امیدوار بود.

عضو کمیسیون ویژه تولید مجلس اضافه کرد: اخیراً سایپا قراردهای خوبی با نیروهای مسلح و شرکت‌های داخلی برای تأمین قطعات در داخل منعقد کرد که در خور تقدیر است.

وی افزود: سایپا از یافته‌های علمی و فناوری که در صنعت دفاعی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در صنعت خودرو به کار گرفت و این اقدام سایپا با استقبال مواجه شده است.

قادری گفت: خوشبختانه این شرکت برای تولید خودروهای با کیفیت و با طراحی پلت فرم‌های جدید تلاش‌های خوبی داشته البته می‌توان بهتر از این هم عمل کرد

 

مطالب مرتبط