خودرو به بورس کالا رسید

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران گفت: خودرو‌هایی که مشمول قیمت گذاری نیستند منعی برای عرضه در بورس کالا ندارند.

به گزارش رصد روز، جواد جهرمی؛ درباره عرضه خودرو در بورس کالا افزود: خودور به دو بخش تقسیم می‌شود بخش اول، خودرو‌هایی که مشمول قیمت گذاری شورای رقابت و تحت نظارت دستگا‌های دولتی هستند که قرار است ظرف چند روز آینده، مصوبه‌ای درباره قیمت گذاری این خودرو‌ها توسط وزیر صمت اعلام شود.

وی اضافه کرد: سایر خودرو‌هایی که مشمول قیمت گذاری دستوری نمی‌شوند مثل خودرو‌های گروه خودرو ساز‌های بهمن یا بخشی از خودرو‌های شرکت ایران خودرو، عرضه و تولید می‌شود که در این رابطه مذاکراتی برای عرضه این خودرو‌ها در بورس کالا انجام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این خودرو‌ها مشمول قیمت گذاری نیست امکان عرضه در بورس کالا وجود دارد و برهمین اساس با گروه خودرو سازی بهمن وارد مذاکره شدیم تا برای عرضه در بورس کالا، مدارک و مستندات را ارائه کند و به محض پذیرش، در بورس کالا عرضه می‌شود.

جهرمی درباره مزایایی عرضه خودرو در بورس کالا گفت: در عرضه خودرو در بورس کالا، فاصله‌ی قیمتی بین بورس و بازار نصیب کارخانه می‌شود و این باعث شفاف شدن فرایند فروش می‌شود.

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران افزود: در شرایط ثبت نام خودرو افراد با استفاده از ربات اقدام به نام نویسی تعداد زیادی از خودرو می‌کنند و یا اینکه هر کس زودتر ثبت نام کند می‌تواند خودرو خریداری کند، اما زمانی که در بورس عرضه شود فرایند فروش شفاف می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مزایایی عرضه خودرو در بورس کالا، شفاف شدن قرارداد بین طرفین است و هر دو طرف به تعهدات عمل می‌کنند همچنین خودرو ساز از ۲۰ درصد معافیت بر عملکرد به میزان کالایی که در بورس فروخته شده استفاده می‌کند.

جهرامی ادامه د اد: ۹۰ درصد تولیدات گروه خودرو سازی بهمن در بورس کالا عرضه خواهد شد و منتظر ارائه برنامه تولید و میزان واردات و تعهدات آن‌ها هستیم.

وی گفت: زمانی که خودرو وارد بورس کالا شود، قیمت خودرو در بورس بین قیمت کارخانه و بازار خواهد بود.

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران افزود: با ایران خودرو درباره خودرو‌هایی که مشمول قیمت گذاری نمی‌شوند مانند خودرو تارا و هایما، مذاکراتی کرده ایم.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار