خودکفایی در تولید کاتالیست تا پایان دولت سیزدهم

وزیر نفت گفت: در تولید کاتالیست‌ها اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته و بخش اعظمی بومی‌سازی شده و تا پایان دولت سیزدهم در زمینه تولید کاتالیست در کشور خودکفا می‌شویم.

به گزارش رصد روز، وزیر نفت گفت: در تولید کاتالیست‌ها اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته و بخش اعظمی بومی‌سازی شده و تا پایان دولت سیزدهم در زمینه تولید کاتالیست در کشور خودکفا می‌شویم.

 جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاس، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز گذشته با حضور رئیس جمهوری قراردادهای متعددی به امضا رسید که یکی از این قراردادها مربوط به جمع‌آوری گاز‌های همراه در میادین شرق کارون است؛ این قرارداد به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار امضا شده و بر اساس آن، گازهای غنی همراه نفت در میادین شرق کارون جمع‌آوری خواهد شد.

وی افزود: در آینده نزدیک هم قرارداد جمع‌آوری گازهای همراه میادین نفتی غرب کارون با شرکت‌های توانمند به امضا می‌رسد و با این قراردادهایی که تنظیم شده و در آینده منعقد می‌شود تا پایان دولت سیزدهم تکلیف گازهای همراه را مشخص می‌کنیم.

وزیر نفت تصریح کرد: جمع‌آوری‌ گازهای غنی علاوه بر تامین خوراک پتروشیمی‌ها موضوع مهم کاهش آلایندگی محیط زیست را نیز به دنبال دارد.

این عضو کابینه دولت در پاسخ به سوالی درخصوص جزئیات قرارداد توسعه میدان مشترک نفتی سهراب گفت: یکی از قرادادهای دیگری که روز گذشته با حضور رئیس جمهوری امضا شد قرارداد ۸۵۰ میلیون دلاری توسعه میدان مشترک سهراب بود که این قرارداد جزو همان ۴.۵ میلیارد دلار قراردادی است که از ابتدای دولت سیزدهم برای توسعه میادین نفتی و گازی به امضا رسیده است.

وی افزود: در ماه‌های آینده هم قراردادهای جدیدی در بخش جمع‌آوری گازهای همراه و توسعه میادین نفتی و گازی کشور امضا خواهد شد.

اوجی با بیان اینکه ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در حال حاضر ۹۰ میلیون تن در سال است، گفت: نیازهای صنایع داخلی کشور توسط مجموعه صنایع پتروشیمی با تولیدات متنوعی که دارند تامین می‌شود و بخش زیادی از محصولات پتروشیمی نیز به خارج از کشور صادر شده به طوریکه تا پایان دی ماه ۱۰ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات پتروشیمی در سامانه نیما عرضه شد.

وزیر نفت خاطر نشان کرد: در تولید کاتالیست‌ها اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته و بخش اعظمی بومی‌سازی شده و تا پایان دولت سیزدهم در زمینه تولید کاتالیست در کشور خودکفا می‌شویم.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار