دارندگان دسته چک قدیمی، دسته چک صیادی دریافت کنند

با گذشت دو سال از اجرایی شدن قانون جدید چک و اقبال عمومی مردم به این چک‌ها، روند جایگزین شدن چک‌های قدیمی با جدید به سرعت طی شده و در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد چک‌های وصول شده در سامانه چکاوک از چک‌های جدید بوده است. به گزارش رصد روز،  براس...

با گذشت دو سال از اجرایی شدن قانون جدید چک و اقبال عمومی مردم به این چک‌ها، روند جایگزین شدن چک‌های قدیمی با جدید به سرعت طی شده و در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد چک‌های وصول شده در سامانه چکاوک از چک‌های جدید بوده است.

به گزارش رصد روز،  براساس آمار چک‌های مبادله‌ای طی فروردین ماه ۱۴۰۲ در سامانه چکاوک بیش از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ۳۲۸۳ هزار میلیارد ریال مبادله شد که از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله‌شده در این ماه به ترتیب ۹۳ درصد و ۹۰.۵ درصد وصول شده است. درصد تعداد و مبلغ چک‌های وصول‌شده در ماه قبل از آن (اسفند ماه سال ۱۴۰۱) به ترتیب معادل ۹۳ درصد و ۹۱.۳ درصد بوده است. همچنین این نسبت در ماه مشابه سال قبل به ترتیب برابر ۹۰.۹ درصد و ۸۸.۸ درصد بوده است.

دارندگان دسته چک قدیمی، دسته چک صیادی دریافت کنند

براساس این گزارش پس از گذشت بیش از دو سال از اجرایی شدن قانون جدید چک و اقبال عمومی مردم به این چک‌ها، روند جایگزین شدن چک‌های قدیمی با جدید به سرعت طی شده و در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد چک‌های وصول شده در سامانه چکاوک از چک‌های جدید بوده است. همچنین میزان برگشت چک‌های جدید، به صورت قابل توجهی کمتر از چک‌های قدیمی است.

بر همین اساس، چک‌های قدیمی (چک‌های بدون نیاز به ثبت و تایید در سامانه صیاد) تا پایان شهریور ماه سال جاری با چک‌های جدید جایگزین می‌شوند و پس از این تاریخ، چک‌های قدیمی فقط در بانک‌های صادرکننده دسته چک، قابلیت نقدشدن را خواهد داشت.

مشتریان شبکه بانکی نیز برای بهره‌مندی از مزایای چک‌های جدید می‌توانند طی ماه‌های آتی به شعب بانک‌های خود مراجعه کرده و دسته چک قدیمی خود را با دسته چک جدید تعویض کنند.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط