دریافت مالیات با طرح جدید/ اخذ مالیات از سکه، ارز، ملک و خودرو بیش از نیاز مصرفی مردم

به گزارش رصد روز، دکتر مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگویی از استفاده ابزارهای جدید مالیاتی برای کاهش سوداگری و افزایش مولدسازی دارایی‌ها خبر داد. دکتر مهدی طغیانی اعلام کرد: جزییات طرح مالیات بر عایدی سرمایه قرار است تا ۲ ...

به گزارش رصد روز، دکتر مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگویی از استفاده ابزارهای جدید مالیاتی برای کاهش سوداگری و افزایش مولدسازی دارایی‌ها خبر داد.

دکتر مهدی طغیانی اعلام کرد:

جزییات طرح مالیات بر عایدی سرمایه

قرار است تا ۲ ماه آینده طرح مالیات بر عایدی سرمایه در صحن علنی مجلس بررسی و تصویب شود. سیاست‌گذار قصد دارد تا با تصویب این طرح، سوداگری را در اقتصاد کشور کاهش دهد.

با استناد به این طرح به ازای هربار خرید و فروش آپارتمان، خودرو، زمین و سایر دارایی های خانوارها که بیشتر از میزان مصرف آنها برآورد شده است مالیات به صورت پلکانی اخذ خواهد شد.

در این طرح تعداد خودرو مصرفی برای خانواده های دارای فرزند زیر ۱۸ سال، یک خودرو در نظر گرفته شده است و به ازای هربار خرید و فروش سایر خودروها از آنها مالیات گرفته خواهد شد. در این راستا اگر خانواده‌ای برای تامین مسکن مورد نیاز مصرفی خود در طول یک سال حتی ۱۰ بار هم ملک خود را تبدیل به احسن کند معاف از مالیات خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین از تشکیل کمیته ای خبر داده است که قصد دارد قدرت پیش بینی فعالان بازار سرمایه را افزایش دهد و تصمیمات دولت در این زمینه را پایدار کند. این تصمیمات در حوزه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها است که در بودجه سالانه تعریف می شود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار