در بانک مسکن چه خبر است؟ / مدیران غیرمتخصص عاملان وضعیت سرسام آور مسکن نیستند؟

اگرچه استفاده از مدیران با مدرک تحصیلی غیرمرتبط یک اشتباه رایج و پدیرفته شده نزد برخی سازمانهاست اما در عین حال در برخی حوزه ها به واسطه حساسیت موضوعی انتظار می رود که شاهد این وضع نباشیم. گروه سرمایه گذاری مسکن از شرکتهای زیرمجموعه بانک ...

اگرچه استفاده از مدیران با مدرک تحصیلی غیرمرتبط یک اشتباه رایج و پدیرفته شده نزد برخی سازمانهاست اما در عین حال در برخی حوزه ها به واسطه حساسیت موضوعی انتظار می رود که شاهد این وضع نباشیم. گروه سرمایه گذاری مسکن از شرکتهای زیرمجموعه بانک مسکن یکی از سازمانهاییست که گویا از متاستاز تؤمور مدیران غیرمتخصص در امان نمانده 

به گزارش اختصاصی رصد روز، گروه سرمایه گذاری مسکن از شرکتهای زیرمجموعه بانک مسکن است که گروه مالی بانک مسکن سهامدار عمده آن می باشد. این شرکت که از سال ۶۹ در زمینه های ساخت مجتمع‌های مسکونی، تجاری، اداری و آموزشی و آماده‌سازی زمین فعالیت می کند در آخرین تغییرات مدیرینی خود مهدی طحافچی، یاسر امامی، محمدحسین پیشرو، محمدسعید ایزدی و محمدرضا جعفرآقائی را به عنوان اعضای هیئت مدیره خود می بیند.

بررسی ها حکایت از کاهش ۲۶ درصدی سود انباشته این شرکت در شش ماهه منتهی به پایان خرداد دارد. گروه سرمایه گذاری مسکن که با نماد ثمسکن در بازار سرمایه فعال است ۲۵ درصد از سهامش در اختیار سهامداران حقیقی است و این یعنی باید در تغییرات مدیریتی که منتج به تصمیمات ورود و خروج سرمایه می شود نهایت دقت را به عمل آورد در عین حال نتایج حکایت از آن دارد که ترکیب فعلی اعضای هیئت مدیره این گروه که اثرگذاری زیادی در بازار مسکن دارند خیلی ایده آل نیست و حضور محمدرضا جعفرآقائی در ترکیب هیئت مدیره این شرکت با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد علوم اجتماعی ابهام بزرگیست که باید به آن پاسخ داده شود.

گروه سرمایه گذاری مسکن دارای ۱۷ شرکت تابعه فعال در حوزه ساخت و ساز و مسکن می باشد که از این تعداد هفت شرکت سهامی عام و ۱۰ شرکت نیز سهامی خاص هستند. نظر به اینکه وجود هفت شرکت تابعه سهامی عام که دارای ذینفعان زیادی در بازار سرمایه می باشند و این موضوع جدا از اثرگذاری خاص فعالیت این شرکتها در بازار مسکن است باید به این پرسش پاسخ داده شود که حضور فردی با مدرک تحصیلی غیرمرتبط در شرکتی که برای عمومی مردم حائز اهمیت است چه توجیهی دارد و آیا در بین این همه کارشناس و متخصص صاحب سبک در حوزه مسکن نمی شد شاهد حضور فردی با حداقل ارتباط تحصیلی با این حوزه حساس که در سالهای گذشته نگرانی های زیادی را ایجاد کرده باشیم؟

و سؤال آخر اینکه آیا نباید وضعیت فعلی در بازار مسکن را به حضور چنین افرادی در رده های مدیریتی مرتبط دانست؟

*هرگونه کپی برداری از این گزارش تنها با ذکر منبع مجاز می باشد

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار