در دوره پسا بایدن در کدام گروههای بورسی سرمایه گذاری کنیم؟

گروه بانکی نیز به دلیل هویت مستقلی که از بازارهای جهانی دارد و خیلی کم تحت تأثیر تغییر قیمتها و تحولات جهانی است می تواند به لحاظ تکنیکالی برای نتایج بهتری را رقم بزند

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در چند گزارش قبل در خصوص سرمایه گذاری در بازار بورس گفته شد که در شرایط فعلی گروه سیمانی ها شرایط خوبی را برای ورود دارند و می توانند از جذابیت های بازار فعلی باشند. اما در منار این مسئله نباید از یاد برد که دو گروه دیگر در بورس نیز به سبب شرایط حاکم بر آنها جزو بهترین هایی هستند که می توان به آنها امید داشت. گروه خودرویی و گروه بانکی از جهات زیادی می توانند جای خوبی برای سرمایه گذاری در بورس باشند. نگاهی به روند بازار دیروز که شاهد بازار یکدست قرمزی بودیم نشان می دهد که گروه خودرویی چند سهم مثبت را در خود داشت و این مسئله به واسطه ریزش بیش از ۵۰ درصدی چند وقت اخیر بود.

از طرفی گروه بانکی نیز به دلیل هویت مستقلی که از بازارهای جهانی دارد و خیلی کم تحت تأثیر تغییر قیمتها و تحولات جهانی است می تواند به لحاظ تکنیکالی برای نتایج بهتری را رقم بزند. کما اینکه در بازار ریزشی چند نماد بانکی که به لحاظ بنیادی وضعیت خوبی داشتند توانستند سود معقولی را نصیب خریداران خود کنند.

نمادهای گروه خودرویی و نمادهای گروه بانکی البته از این جهت نیز برای فعالان قابل توجه هستند که میزان پائین قیمت آنها امکان خرید تعداد سهم بالا را افزایش می دهد هرچند که در P/E و EPS آنها باید دقت کافی را داشت.

گروه خودرویی که لیدر آنها نماد خودرو است در یکسال گذشته با بازدهی قابل توجهی روبرو بود و سه نماد بزرگ آن نیز افزایش سرمایه دادند و در حال حاضر سهم قبال توجهی از بازار را در اختیار دارند و با توجه به اصلاح عمیقی که انجام داده اند باید منتظر برگشت خوب نمادهای گروه خودرویی بود.

وضعیت نمادهای گروه بانکی نیز به شدت می تواند جالب توجه باشد این گروه که سهم تقریبا ۷ درصدی از بازار سرمایه را در اختیار دارد به طور متوسط بازدهی بیش از ۵۰۰ درصدی را در یکسال گذشته رقم زدند و در ریزشهای اخیر نیز هرگز همسنگ سایر گرووهها ریزش نداشتند و اصلاح ساختار آنها و حرکت به سمت سودسازی نشان می دهد که می توان به آینده آنها خیلی امیدوار بود.

 

بیشتر بخوانید:

نگاهی به یک نظرسنجی بورسی / منتظر رشد شاخص بورس باشید

شاخص سیمان سکوی پرتاب خواهد بود؟

دارندگان سهام عدالت بخوانند

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار