شاخص سیمان سکوی پرتاب خواهد بود؟

30 نماد فعال در گروه سیمانی ها نشان می دهد که میانگین سودآوری به قیمت آنها حدود 46 درصد است و بیش از 11.5 درصد ارزش بازار برای این گروه است. 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، شاخص سیمان در بازار بورس کاهش چشمگیری داشته این مسئله حتی عرضه اولیه این خانواده را که سیتا بود تحت تأثیر قرار داد و اتفاقی که باید برایش نیفتاد. در آخرین روزمعاملاتی در این بخش ۱۹ نماد منفی بودند و ۷ نماد مثبت بودند و ۷ هزار و ۴۴۰ خریدار برایش وجود داشت. شاخص سیمان با سرعت خاصی در بازار کاهش پیدا کرد به طوریکه نمادی مانند سغرب در ۶ ماهه صد در صد سود واقعیش نسبت به دوره قبل کاهش داشت. نمادهای سیمانی البته در لیست بیشترین افزایش سود واقعی نیز بودند که می توان سخوز را در این باره مثال زد. البته باید به این قضیه نیز توجه کرد که محصولات سیمانی فراز و نشیب زیادی را در چندماه گذشته سپری کرده اند.

بررسی نمادهای سیمانی نشان می دهد که بسیاری از آنها حالا دیگر به انتهای ریزش خود رسیده اند و باید شاهد رشد شاخص سیمان باشیم. البته یکی از اشکالاتی که در این زمینه وجود دارد مربوط به عدم برآورد درست از هزینه هایی است که در بحث تولید وجود دارد. ۳۰ نماد فعال در گروه سیمانی ها نشان می دهد که میانگین سودآوری به قیمت آنها حدود ۴۶ درصد است و بیش از ۱۱.۵ درصد ارزش بازار برای این گروه است.

در حال حاضر شاخص سیمان روی ۸.۷۷۶ قرار دارد که بررسی اندیکاتورها نشان می دهد که همگرایی مثبتی برای صعود وجود دارد و اگر این اتفاق برای گروه سیمانی ها بیفتد از همینجا می توان امیدوار بود که شاخص سیمانی ها به سمت ۹.۷۹۳ واحد حرکت کند. اگرچه قیمت تولید محصولات سیمانی افزایش پیدا کرده اما روند تکنیکالی نمادهای سیمانی اتفاقات خوبی را نشان می دهد که می توان گفت با هر اتفاقی که در بازار بیفتد شاخص سیمانی به سمت صعود حرکت کند.

در واقع باید گفت شاخص سیمان برای حرکت به سمت ۹.۷۹۳ واحد هیچ مقاومتی را در پیش ندارد و می تواند به راحتی حداقل ۱۲ درصد سود را محقق کند.

 

شاخص سیمان محصولات سیمانی نمادهای سیمانی

 

بیشتر بخوانید:

سکوت ابهام برانگیز سیمان آبیک درباره یکی از اعضای هیئت مدیره

افزایش قیمت سیمان تایید شد

کش و قوس تعیین قیمت سیمان ادامه دارد/ توپ گرانی سیمان بر زمین تولید کننده!

افزایش قابل توجه قیمت سیمان و میلگرد در بازار

 

مطالب مرتبط