دسته گل جدید مدیران پست بانک / پست بانک چه چیزی را مخفی می کند؟

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]پای عمل بسیاری از مدیران بخش خصوصی درباره شفافیت لنگ است و نمی توان با این شرایط شاهد انضباط مالی و اجرای کامل سلامت اداری بود. بعد از...

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]پای عمل بسیاری از مدیران بخش خصوصی درباره شفافیت لنگ است و نمی توان با این شرایط شاهد انضباط مالی و اجرای کامل سلامت اداری بود. بعد از مشخص شدن اعطای تسهیلات کلان با سود یک درصد که لاجرم باید در صورتهای مالی پست بانک درج می شد اما حالا شاهد هستیم که پست بانک لیست حقوق و مزایای مدیران خود را از دسترس عموم خارج کرده. [/box]

به گزارش اختصاصی رصد روز ، دریافت حقوق های نجومی در چندسال اخیر اگرچه با موجی از مطالبه گری های صنفی  ومدنی کمرنگ شد اما در عین حال باید اعتراف کرد هیچوقت به پایان نرسید و بررسی ها نشان میدهد که تنها ماهیت این مسئله عوض شده و همچنان حقوق های نجومی در بخش خصوصی و دولتی به حیات خود ادامه می دهد.

ماده ۴۲ حاکمیتی شرکتی به صراحت بیان می دارد که باید حقوق و مزایای مدیران اصلی و مدیرعامل شرکتها در پرتال شرکت و یا در یادداشتی جداگانه در گزارشات تفسیری در دسترس قرار گیرد. این تذکری است که در یادداشتهای حسابرس و بازرس قانونی پست بانک نیز به آن اشاره شده اما در هیچ یک از بندهای گزارشات تفسیری و یا در سایت پست بانک این مسئله مشاهده نمی شود.

حقوق و مزایای اعضای هیئت مدیره

 

چندوقت پیش نیز این پایگاه خبری در یک افشاگری از از اعطای تسهیلات کلان به اعضای هیئت مدیره و مدیران اصلی پست بانکم با سود یک درصد و بازپرداخت های ۲۰ ساله خبر داد که بازتاب گسترده ای در فضای رسانه ای کشور داشت (اینجا بخوانید). چندساعت بعد از درج این اخبار در سایتهای معتبر شاهد بودیم که برخی از خبرگزاریهای معروف به هر دلیلی که بر ما پوشیده است با وجود مشاهده مستندات این مسئله در متن خبر اقدام به حذف آن کردند و ابهامات فراوانی را به وجود آورد. در عین حال این پایگاه خبری آمادگی دارد تا توضیحات مدیران پست بانک در این خصوص را منتشر نماید اتفاقی تاکنون نیفتاده.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار