دستور رئیس جمهور درباره وام کارکنان بانک‌ها و مشکلات فقرا در نهضت ملی مسکن

پس از آنکه اعطای وام از سوی بانک‌ها به کارکنان خود موجب بروز حواشی و انتقاداتی شد، حالا رئیس دولت سیزدهم گفته پرداخت هرگونه تسهیلات بانکی باید «مبتنی بر ضوابط و عادلانه» باشد و نباید این احساس در جامعه به وجود بیاید که هرکس به خزانه نزدیک...

پس از آنکه اعطای وام از سوی بانک‌ها به کارکنان خود موجب بروز حواشی و انتقاداتی شد، حالا رئیس دولت سیزدهم گفته پرداخت هرگونه تسهیلات بانکی باید «مبتنی بر ضوابط و عادلانه» باشد و نباید این احساس در جامعه به وجود بیاید که هرکس به خزانه نزدیک‌تر است می‌تواند زودتر و بیشتر از منابع بهره ببرد.

به گزارش رصد روز، ابراهیم رئیسی در جلسه صبح چهارشنبه (۱۰ خرداد) هیأت دولت، به گزارش ارائه شده از سوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور در خصوص عدم تمکن مالی برخی واجدان شرایط در طرح نهضت ملی مسکن برای تأمین پیش‌پرداخت‌ها اشاره کرد و در این زمینه، وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های ذیربط را مأمور کرد تا به گونه‌ای عمل کنند که افراد نیازمند و حائز شرایط از لیست متقاضیان در طرح مسکن خارج نشوند.

وی به گزارش‌های دریافتی از مشکلات مربوط به حوزه دارو نیز اشاره کرد و با بیان اینکه دارو همچون نان برای مردم اهمیت دارد و دولت خود را ملزم به تأمین آن می‌داند، از وزیر بهداشت و روسای سازمان‌ برنامه و بودجه و بانک مرکزی خواست اقدامات لازم در جهت تأمین اعتبار مورد نیاز برای دارو را به عمل آورند.

رئیسی به اقدامات چند ماه گذشته دولت برای ایجاد و راه‌اندازی زیرساخت‌های اجرای طرح کالابرگ اشاره کرد. وی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را متولی اطلاع‌رسانی در این خصوص معرفی و بر لزوم اطلاع‌رسانی یکپارچه، دقیق و به موقع درباره این طرح تاکید کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر پرداخت تسهیلات ویژه به کارکنان بانک‌ها، اظهار کرد: پرداخت هرگونه تسهیلات بانکی باید مبتنی بر ضوابط و عادلانه باشد و نباید این احساس در جامعه به وجود آید کسی که به خزانه نزدیک‌تر است می‌تواند زودتر و بیشتر از منابع بهره ببرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت با هرگونه رویه خلاف عدالت و تبعیض‌آمیز مخالف است، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی را مامور کرد تا اگر آیین‌نامه‌ای وجود دارد که برای کارکنان بانک‌ها تسهیلات ویژه و غیرمتعارف در نظر گرفته، مورد بازبینی و اصلاح قرار بگیرد و به مردم اطلاع‌رسانی شود.

در هفته‌های گذشته، موضوع پرداخت تسهیلات ویژه بانک‌ها به کارکنان خود با اعتراضاتی همراه بود و سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در واکنش به آن گفته بود: «اعطای تسهیلات بانک‌ها به کارکنان حتما یکی از تخلفاتی است که بانک مرکزی به جد باید با آن مبارزه کند؛ موضوعی که موجب شده سرمایه اجتماعی و اعتماد برخی از گروه‌های مردمی هم از بین برود.»

در همین راستا، معاون نظارت بانک مرکزی گفت: «در همین دو الی سه روزه همکاران در حال جمع‌آوری اطلاعات (پرداخت تسهیلات بانک‌ها به کارکنانشان) هستند. یک‌سری از بانک‌ها اطلاعات لازم را داده‌اند که منتشر می‌شود، یکسری هم مکاتبه شده تا اطلاعات کامل از آن‌ها دریافت شود سرانجام در این هفته اقدام انتشار اطلاعات شروع می‌شود.»

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار