دلیل طولانی شدن احراز صلاحیت سه تن از اعضای هیئت مدیره تاپیکو چیست؟

بررسی ها نشان می دهد که وجود تعیین سمت اعضای هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین ( تاپیکو ) در بهمن ماه سال گذشته صلاحیت حرفه ای سه تن از اعضای هیئت مدیره آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین ( تاپیکو ) با ۵۹ شرکت مدیریتی در حالی متنوع تربن هلدینگ کشور در حوزه سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی به حساب می آید که بررسی ها نشان می دهد که نیمی از اعضای هیئت مدیره آن هنوز تأئید صلاحیت نشده و در فرآیند احراز صلاحیت قرار دارند.

در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۴ در حالی تاپیکو سمت اعضای جدید هیئت مدیره خود را تعیین کرد که براساس آن بابک افقهی در سمت مدیرعامل ابقا و حمیدرضا خلیلی رییس هیئت مدیره این هلدینگ نفتی شد. همچنین علیرضا بابازاده، علی سیفیان و محمد ابوالقاسمی به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره معرفی شدند.

نماد تاپیکو که در حال حاضر به دلیل عدم ارائه گزارش تفسیری مدیریت میاندوره ای و صورتهای مالی تلفیقی ۶ ماهه حسابرسی شده مشمول فرآیند تعلیق است تنها احراز صلاحیت دو تن از اعضای هیئت مدیره خود را براساس گزارش کدال قطعی می بیند و سه تن دیگر از اعضای هیئت مدیره این شرکت هنوز در فرآیند احراز صلاحیت دیده می شوند. این موضوع چند ابهام را ایجاد می کند که پاسخ مستدل از سوی این شرکت می تواند به تنویر افکار عمومی کمک کند.

اولاً در شرایطی که برخی اعضای هیئت مدیره در فرایند احراز صلاحیت هستند امضای اوراق تعهدآور با توجه به اینکه بیش از نیمی از اعضای آن شامل این مسئله می شوند با چه ساز و کاری صورت می گیرد؟

دوماً آیا مدیرعامل مجموعه می تواند در چنین شرایطی مسئولیت تمام اتفاقات و تعهدات را برعهده داشته باشد؟

گفتنیست علیرضا بابازاده، حمیدرضا خلیلی(رئیس هیئت مدیره) و محمد ابوالقاسمی اعضایی هستند که در فرآیند احراز صلاحیت قرار دارند و صلاحیت قطعی آنان هنوز مشخص نیست.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار