دولت به انتخابات اتاق بازرگانی احترام بگذارد

به گزارش رصد روز، به‌رغم فضاسازی برخی رسانه‌های نزدیک به دولت مبنی بر ابطال انتخابات هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران، محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران، معتقد است که اگر شبهه‌ای در انتخابات اتاق بازرگانی وارد بود، وزارت صمت باید تا...

به گزارش رصد روز، به‌رغم فضاسازی برخی رسانه‌های نزدیک به دولت مبنی بر ابطال انتخابات هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران، محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران، معتقد است که اگر شبهه‌ای در انتخابات اتاق بازرگانی وارد بود، وزارت صمت باید تا کنون به‌عنوان مرجع عالی شورای نظارت نظر خود را در این باره اعلام می‌کرد.

پس از یک‌دست‌سازی نظام تصمیم‌گیری در کشور، دولت تمام تلاش خود را در پیش گرفت تا با ورود به انتخابات اتاق بازرگانی ایران، پارلمان بخش خصوصی را هم با خود هم‌سو کند. با این حال اعضای باسابقه این اتاق با حضور در انتخابات از تبدیل اتاق به نهادی شبه‌دولتی جلوگیری کردند و به حسین سلاح‌ورزی به‌عنوان رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران رأی دادند.

با این حال پس از پایان انتخابات هم تحرکات رسانه‌های نزدیک به دولت و البته برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی پایان نیافت و آن‌ها آخرین تلاش‌های خود را برای اتهام‌زنی به سلاح‌ورزی و زیرسوال‌بردن انتخابات اتاق در پیش گرفتند. این در شرایطی است که هیئت رئیسه این اتاق از زمان شروع به فعالیت خود حتی چند دیدار با فعالان اقتصادی کشورهای دیگر داشته است.

از سوی دیگر، شورای عالی هیئت نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران هم نظر نهایی در رابطه با ابطال این انتخابات نداده و اصولا بعید است که امکان ابطال انتخابات وجود داشته باشد.

انتخابات اتاق بازرگانی مطابق قانون انجام شد

محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران، در حاشیه نشست خبری اخیر خود در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره تأثیر ابهامات انتخابات اتاق بازرگانی ایران بر روند تجارت و صادرات کشور گفت: انتخابات اتاق بازرگانی ایران بر اساس آیین‌نامه و مطابق قانون برگزار شد و شورای نظارت نیز اعلام کرد که ما مطابق قانون کل فرایند اجرا شده و نتیجه آن ریاست حسین سلاح‌ورزی بر اتاق است.

وی ادامه داد: مرجع بالاتر شورای نظارت، وزارت صمت است که در این مورد فصل‌الخطاب تمام ابهامات احتمالی است. با توجه به گذشت چند ماه از انتخابات اگر مورد یا ابهامی در این خصوص مطرح بود باید تا به حال موضع‌گیری صورت می‌گرفت، اما وقتی هیچ بیانه‌ای داده نشده یعنی مشکلی وجود ندارد و حاشیه‌های مطرح‌شده فاقد سند متقن است.

او تصریح کرد: مطرح کردن این ابهامات آن هم در شرایط فعلی اقتصاد کشور که نیازمند همدلی و هماهنگی بخش خصوصی و دولت برای کم‌اثر کردن تحریم‌هاست نه به نفع دولت و به نفع بخش خصوصی است. هر چند همان‌طور که هیئت رئیسه اتاق اعلام کرده‌اند آن‌ها در حال انجام وظایف قانونی خود هستند و نگذاشته‌اند خللی در روند کار اتاق بازرگانی ایران به وجود آید.

لاهوتی در پایان تصریح کرد: به هر حال بخش خصوصی انتخاب خود را کرده و نمایندگان خود را مشخص کرده  و‌ امیدواریم دیگران هم برای این انتخاب و نظر بخش خصوصی حرمت قائل شوند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط