ذوب آهن اصفهان یک گام به عقب + اسناد

صورتهای مالی ذوب آهن اصفهان بیان کننده این موضوع است که ذوبی های اصفهان در تیرآهن 16 هزار تن در بازار داخلی کمتر فروش داشتند و در میلگرد نیز 25 هزار تن کاهش فروش را تجربه کردند

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بزرگترین تولید کننده فولاد ساختمانی و ریل در کشور گویا با چالشهایی روبروست که پرداختن به آن خالی از لطف نیست. شرکت با سابقه ذوب آهن اصفهان در ۹ ماهه سال جاری اگرچه در بخش سود انباشته و سود خالص جهش قابل توجهی را نشان می دهد اما این رشد را باید حاصل نوسانات ارزی و افزایش قیمتها ارزیابی کرد.

 

آنطور که از صورتهای مالی ذوب آهن اصفهان قابل ارزیابی است این شرکت در پایان ۹ ماهه منتهی به پایان آذر ، ۱۹۱ هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال دارایی دارد و میزان بدهی این شرکت نیز به ۱۲۴ هزار و ۶۵۶ میلیارد ریال می رسد با این حساب نسبت بدهی به دارایی آن ۶۵ درصد است که این میزان برای مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد بود.

 

 

ذوب آهن در عملکرد تولیدی ضعیف تر از ۹ ماهه سال ۹۸ بود. کاهش تولید در محصولات بیت و بلوم و میلگرد و افزایش ۱۰ درصدی در تولید تیرآهن ماحصل تلاش ذوبی ها بود. این شرکت تولیدی در مجموع  دو بازار داخلی و صادراتی هم نتوانست به میزان سال قبل دست پیدا کند و در نهایت شاهد افت در این بخش بودیم.

 

 

صورتهای مالی ذوب آهن اصفهان بیان کننده این موضوع است که ذوبی های اصفهان در تیرآهن ۱۶ هزار تن در بازار داخلی کمتر فروش داشتند و در میلگرد نیز ۲۵ هزار تن کاهش فروش را تجربه کردند. بازار صادراتی نیز برای آنها خیلی خوب پیش نرفت کاهش فروش ۱۴۶ هزار تنی شمش فولادی و ۱۰ هزار تنی میلگرد جایگاه ذوبی ها در بازار رقابت بین المللی تحت تأثیر قرار داد.

 

 

با این اوضاع و اوصاف باید پذیرفت که رشد ذوبی ها در سود انباشته و سود خالص به واسطه تغییرات ارزی و بهای تمام شده کالاست که روی قیمت نهایی محصول تأثیر مستقیم می گذارد اما چرا ذوب آهنی ها کمتر تولید کردند سؤالیست که باید از مدیران آنها پرسید.

 

منصور یزدی زاده مدیرعامل این شرکت چندی پیش با حضور در دفتر یکی از رسانه ها از وضعیت مواد اولیه انتقاد کرده بود و گفته بود علیرغم اینکه با کنترل قیمت مشکلی ندارند اما باید دولت دست از سر حساسیت های خود از بازار فولاد بردارد.

 

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

مطالب مرتبط