راه‌اندازی سامانه برخط مدیریت یکپارچه شهرک‌سازی کشور در سال جدید

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اعلام راه‌اندازی سامانه برخط مدیریت یکپارچه شهرک‌سازی کشور را بخشی از برنامه‌های پیش‌روی شرکت در سال جدید عنوان کرد. به گزارش رصد روز،  علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدی...

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اعلام راه‌اندازی سامانه برخط مدیریت یکپارچه شهرک‌سازی کشور را بخشی از برنامه‌های پیش‌روی شرکت در سال جدید عنوان کرد.

به گزارش رصد روز،  علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید بخشی از مهمترین اقدامات انجام شده و برنامه‌های شهرهای جدید را سال جدید، تشریح کرد.

تکمیل و راه‌اندازی متروی تهران- فرودگاه امام‌خمینی- پرند به طول ۱۸ کیلومتر تا بهار ۱۴۰۲

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص برنامه‌های اولویت‌دار سال جاری شرکت عمران شهرهای جدید، گفت: تکمیل و راه‌اندازی متروی تهران- فرودگاه امام‌خمینی- پرند به طول ۱۸ کیلومتر در بهار سال جاری، طراحی و اجرای پروژه‌های پیشگام توسعه و هویت‌بخش همچون دروازه‌های ورودی و نماد شهری و بازار ایرانی-اسلامی به منظور تحقق انگاره مفهومی ایرانی- اسلامی در شهرسازی و معماری تا پایان امسال، تهیه طرح‌های آماده‌سازی و طراحی شهرک‌های مسکونی دولتی شامل ۴ شهرک در استان البرز و ۴ شهرک در پیرامون شیراز و شهرک‌های اردکان و میبد در استان یزد و شهرک گلسار در بردسیر کرمان، صدور پروانه تأسیس شهرک‌های دولتی استان‌های مازندران و گلستان بعد از تصویب ستاد شهرک سازی کشور بخشی از این برنامه‌های پیش‌روی شرکت عمران شهرهای جدید است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، اتمام مطالعات و تصویب طرح جامع شهر جدید مکران در شهرستان جاسک، شهر جدید کوشک در شهرستان پارسیان هرمزگان، بازنگری طرح جامع شهر جدید مهرگان در استان قزوین، طرح تفصیلی و آماده سازی شهر جدید خوارزمی در استان تهران،، اتمام مطالعات امکان سنجی و مکان‌یابی شهر جدید خلیج‌فارس در شرق بندرعباس با رویکرد ویژه و برندسازی مکان در مقیاس بین‌المللی، حل مشکل سیاستی شهرهای جدید حورا در استان همدان، پرنیان در استان قم و ورود به فاز اجرایی این شهرهای جدید را بخش دیگری از برنامه‌ها عنوان کرد.

آغاز عملیات اجرایی شهرهای جدید مکران، کوشک، حورا و خوارزمی

به گفته جعفری، آغاز عملیات اجرایی شهرهای جدید مکران، کوشک، حورا و خوارزمی، تدوین شیوه‌نامه‌های اجرایی دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی کشور، امکان‌سنجی و مکان‌یابی شهرک‌های معیشتی شامل مسکونی- کشاورزی در هماهنگی و همکاری با وزارت جهاد کشاورزی به ویژه در سواحل جنوبی کشور از دیگر برنامه‌های پیش‌رو و اولویت دار شرکت عمران شهرهای جدید است.

تهیه طرح آماده‌سازی و طراحی شهری تأسیس ۱۰ شهرک دولتی و ۳ شهرک خصوصی تا پایان امسال

وی همچنین از برنامه اتمام فرآیند بررسی و تصویب طرح امکان‌سنجی و مکان یابی ۵ شهر جدید سمنگان در شهرستان سیرجان، پارس استان بوشهر، اینچه‌برون در استان گلستان، شهر جدید پیرامون شهر خرم‌آباد و شهر جدید پیرامون شهر کرمانشاه، تهیه طرح آماده‌سازی و طراحی شهری و صدور پروانه تأسیس ۱۰ شهرک دولتی و ۳ شهرک خصوصی تا پایان ۱۴۰۲، تهیه مطالعات جامع ۷ شهر جدید و مطالعات تفصیلی ۶ شهر جدید، تهیه مطالعات طرح تفصیلی شهر جدید گلمان در استان آذربایجان غربی خبر داد.

راه‌اندازی سامانه برخط مدیریت یکپارچه شهرک‌سازی کشور

جعفری حل مشکل سیاستی شهرک‌های آرتا در پیرامون شهر اردبیل و شهرک جی در پیرامون فولادشهر استان اصفهان، راه‌اندازی سامانه برخط مدیریت یکپارچه شهرک‌سازی کشور و الکترونیک کردن تمامی فرآیندهای برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت شهرک‌ها، آغاز عملیات اجرایی ۲۲ شهرک مسکونی دولتی در سراسر کشور بر اساس پروانه‌های صادر شده ستاد شهرک‌سازی کشور و در نهایت تدوین سازوکارها، تفاهم‌نامه‌ها، توافق‌نامه و نحوه همکاری و مشارکت با بخش خصوصی و عمومی برای احداث شهرک‌ها را از دیگر برنامه‌های در دست اجرای شرکت عمران در سال جدید برشمرد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط