رشد تولید بدون ثبات اقتصادی محقق نمی‌شود

به گزارش رصد روز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: رشد تولید بدون ثبات اقتصادی محقق نمی‌شود و ثبات اقتصادی نیز بدون اجرای سیاست ثبات در بازار ارز ایجاد نخواهد شد. مهدی عسگری درباره تامین ارز موردنیاز صنعت، گفت: رویکرد بانک مرکزی در دور...

به گزارش رصد روز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: رشد تولید بدون ثبات اقتصادی محقق نمی‌شود و ثبات اقتصادی نیز بدون اجرای سیاست ثبات در بازار ارز ایجاد نخواهد شد.

مهدی عسگری درباره تامین ارز موردنیاز صنعت، گفت: رویکرد بانک مرکزی در دوره اخیر به طور نسبی به سیاست تثبیت نزدیک شده و اثرات مثبتی نیز داشته است اما اختلاف‌نظرها و مقاومت برخی ذی‌نفعان، مسیر را برای اجرای صحیح و تداوم این سیاست ناهموار کرده است، درحالی که دیدگاه‌های اقتصادی منتقدین، آزمون خود را پیش از این پس داده است.

نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقدام مثبت دیگر که برای نتیجه‌بخشی نیاز به اجرای کامل دارد، موضوع حساب ارزی است که مورد تاکید بانک مرکزی قرار گرفته است، برای اثربخشی باید به سمتی برویم که کل مبادلات ارز در کشور از طریق حساب ارزی انجام شده و مبادلات اسکناسی در داخل نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: نکته اصلی برای شکستن سلطه دلار در اقتصاد کشور، تمرکز بر محور تقاضا و کاهش وابستگی به دلار به‌ویژه در تأمین کالاهای اساسی است، یکی از اشتباهات این است که بجای کنترل تقاضای ارز، بر روی مصرف و تأمین تقاضا تمرکز کرده‌ و وابستگی‌‌مان در تأمین مواد غذایی، دارو و کالاهای اساسی به ارز افزایش یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: این کاهش تقاضا و تنظیم‌گری، صرفا متوجه بانک مرکزی نیست بلکه وظیفه مجموعه تیم اقتصادی دولت بویژه وزارتخانه‌های صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: رشد تولید بدون ثبات اقتصادی محقق نمی‌شود و ثبات اقتصادی نیز بدون اجرای سیاست ثبات در بازار ارز ایجاد نخواهد شد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط