رشد چشمگیر عملکرد شرکت های تابعه شستا و تداوم ارتقاء شاخص های عملکردی در پتروشیمی فن آوران

به گزارش رصد روز به نقل از روابط عمومی پتروشیمی فن آوران، محمد جواد بدری مدیر عامل پتروشیمی فن آوران با ارایه گزارش عملکرد سه ماهه نخست سال جاری، از رشد چشمگیر کلیه شاخص های مالی این شرکت طی سه ماه نخست سال و در مقایسه با مدت مشابه سال قب...

به گزارش رصد روز به نقل از روابط عمومی پتروشیمی فن آوران، محمد جواد بدری مدیر عامل پتروشیمی فن آوران با ارایه گزارش عملکرد سه ماهه نخست سال جاری، از رشد چشمگیر کلیه شاخص های مالی این شرکت طی سه ماه نخست سال و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ خبر داد.

 

بدری با اشاره به جهش ۳۶۳ درصدی شاخص سود خالص سه ماهه نخست نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹، از افزایش ۱۹۱ درصدی سود خالص سه ماهه نسبت به بودجه مصوب با مبلغ ۱۱.۱۶۴ میلیارد ریال خبر داد که معادل ۴۴ درصد بودجه ۲۵.۱۶۹ میلیارد ریالی سال ۱۴۰۰ در شاخص سود خالص است .

 

وی همچنین با اشاره به وضع مطلوب تولید و نیز فروش محصولات علیرغم وجود محدودیتهای جاری، ابراز امیدواری کرد تا شرکت پتروشیمی فن آوران که به تازگی موفق به تخصیص بالاترین مبلغ سود پایه سهام به میزان ۶۴ هزار ریال در آخرین مجمع عمومی عادی خود گردیده است، با تداوم روند روبه رشد خود در سال جاری ، نوید تکرار این دستاورد را برای دومین سال پیاپی به سهامداران خود بدهد .

 

او با اشاره به مجموع مبلغ فروش۱۸.۳۵۴ میلیارد ریالی محصولات در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ ، رشد ۲۹۶درصد درآمدهای عملیاتی را نسبت به مدت مشابه سال قبل قابل توجه عنوان نمود.

 

مدیر عامل پتروشیمی فن آوران در ادامه با اشاره به عملیات تعمیرات اساسی واحد متانول این شرکت که در نوروز سال جاری با موفقیت کامل به انجام رسید از دستاوردهای این عملیات و تاثیر مثبت آن در تدوام و پایداری تولید خبر داد .

 

وی گفت طی انجام این اورهال که با هدف دستیابی به ظرفیت اسمی و کاهش مصارف حامل انرژی در کنار افزایش ضریب اطمینان پایداری تولید و کاهش توقفات، برنامه ریزی شده بود، کلیه اهداف تعیین شده محقق گردید.

 

حوزه پروژه ها توسعه ای شرکت و ظرفیت های تولیدی با محوریت صنایع پایین دستی و تنوع بخشی به تولیدات از دیگر اهم موارد مورد اشاره مدیرعامل پتروشیمی فن آوران در ارایه گزارش عملکرد سه ماهه شرکت بود که در سه ماهه نخست سال جاری نیز با جدیت مورد پیگیری واقع گردیده است .

 

او در این ارتباط با اشاره به مالکیت ۶۰ درصدی سهام پروژه پتروالفین فن آوران ، از اتمام اقدامات اساسی و زیربنایی نظیر تخصیص زمین پروژه ، اخذ مجوزهای لازم از سازمان منطقه ویژه ، سازمان حفاظت از محیط زیست، راه اندازی انشعاب های برق، آب و احداث خط لوله گاز خوراک پروژه خبر داد و ابراز امیدواری کرد با اتمام مراحل خرید تکنولوژی طرح، بتوان در آینده نزدیک شاهد آغاز احداث پروژه پتروالفین فن آوران در سایت پنج منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر بود .

 

بدری همچنین با اشاره به روند رو به رشد پتروشیمی فارابی از دیگر شرکت های زیر مجموعه پتروشیمی فن آوران که ۴۸ درصد سهام آن را از آن خود دارد و خروج این شرکت پس از چندین سال از محدوده زیان ، از تداوم رشد شایان توجه شاخص های تولید و سود آوری پتروشیمی فارابی در سه ماهه نخست در این شرکت صاحب نام یاد کرد.

 

وی در پایان با اشاره به لزوم خود باوری و اتکاء به توانمندی های موجود در کشور ، رویکرد جاری در مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و تاپیکو را شایان تقدیر و توجه دانست و اظهار داشت کلیه موفقیت هایی که امروز مشهود است مرهون نگرش های نوین جاری در ساختار مدیریتی و اجرایی شستا و تاپیکو می باشد که امروز به مدد حسن اعتماد ایشان و تلاش و همت کارکنان در شرکت های تابعه، نمود عینی جهش تولید ، پشتیبانی ها ، مانع زدایی ها گردیده است

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط