رشد ۴۳ درصدی صادرات ایران به ترکیه

صادرات ایران به ترکیه در ۹ ماهه نخست ۲۰۲۲ با رشد قابل توجه ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود ۲.۶ میلیارد دلار رسید. به گزارش رصد روز،آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران با این کشور در ۹ ماهه نخ...

صادرات ایران به ترکیه در ۹ ماهه نخست ۲۰۲۲ با رشد قابل توجه ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود ۲.۶ میلیارد دلار رسید.

به گزارش رصد روز،آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران با این کشور در ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی رشد ۲۶ درصدی داشته و به چهار میلیارد و ۸۰۹ میلیون دلار رسیده است. مبادلات تجاری دو کشور در مدت مشابه سال قبل سه‌میلیارد و ۷۹۹ میلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش، صادرات ترکیه به ایران در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ با رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۲ میلیارد و ۲۱۳ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر سال قبل یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات ترکیه از ایران در ۹ ماهه نخست امسال نیز رشد قابل توجه ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و به ۲ میلیارد و ۵۹۶ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا آوریل سال قبل یک میلیارد و ۸۰۹ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

تراز تجاری دو کشور در ۹ ماهه سال جاری میلادی به میزان ۳۸۳ میلیون دلار به نفع ایران بوده است.

پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورو استات) نیز در گزارشی از صادرات بیش از هفت میلیارد مترمکعب گاز طبیعی ایران به ترکیه در ماه های ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ خبر داده است.

بر اساس این گزارش ایران در ۹ ماهه سال جاری میلادی هفت میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به ترکیه صادر کرده است. ایران در مدت مشابه سال قبل هفت میلیارد و ۳۹۰ میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط