رشد ۳.۵ درصدی شاخص کل بورس در هفته دوم خرداد / اعتماد به بازار برگشته است؟

در پایان معاملات این هفته بازار سهام، شاخص کل بورس تهران رشدی ۳٫۵ درصدی را تجربه کرد و ارزش معاملات هم ۳۶ درصد بیشتر شد.

به گزارش رصد روز، در پایان معاملات این هفته بورس تهران، شاخص کل بورس با رشدی ۳٫۵ درصدی در مقایسه با هفته گذشته در سطح یک میلیون و ۱۴۸ هزار واحدی به کار خود خاتمه داد. در این هفته همچنین شاخص کل هم‌وزن اما روندی نزولی داشت و حدود ۰٫۳ درصد افت داشت.

در این هفته پالایشی‌ها و فولادی‌ها لیدرهای بازار بودند و معاملات در گروه‌های بانکی و خودرویی هم با تقاضای زیادی همراه شده بود. با این حال کارشناسان معتقدند نگاه بلند مدت در بازار و میان سرمایه‌گذاران وجود ندارد و هم‌افزایی منفی به واسطه بی‌اعتمادی در بازار شرایط را وارد یک دور کرده است که مدام تکرار می‌شود و آن هم به دلیل معضل حل نشده زیربنایی در بازار است.

با این حال در این هفته رکورد امسال ارزش معاملات خرد روزانه هم در آخرین روز شکسته شد و به ۴٫۵ هزار میلیارد تومان رسید. این در حالی بود که ارزش کل معاملات این هفته بورس تهران به بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان رسید که معادل میانگین روزانه ۴۸۰۰ میلیارد تومانی بود. عددی که نسبت به هفته گذشته رشد قابل توجه ۳۶ درصدی را به ثبت رساند.

روند بازار در این هفته به نوعی بود که برخی از نمادها که مدتها در صف فروش قفل بودند شاهد باز شدن صف‎‌های فروش خود شدند. در این میان برگزاری مجامع و بازگشایی بدون دامنه نوسان نیز به متعادل شدن قیمت‌ها در بسیاری از نمادهای کوچک کمک کرد.

با این حال با توجه به تعطیلی دو روزه هفته آینده، به نظر می‌رسد بازار هفته آینده نیز به نوعی روند این هفته بازار را دنبال کند و ارزش معاملات همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار