رفتار دوگانه دولت و مجلس برای حقوق کارگران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری می‌گوید: اینکه وقتی دولت و مجلس به ما کارگران می‌رسند مدام مدعی می‌شود که افزایش حقوق تورم‌زا است و شوک قیمتی وارد می‌کند، ناعادلانه است. به گزارش رصد روز، حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ...

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری می‌گوید: اینکه وقتی دولت و مجلس به ما کارگران می‌رسند مدام مدعی می‌شود که افزایش حقوق تورم‌زا است و شوک قیمتی وارد می‌کند، ناعادلانه است.

به گزارش رصد روز، حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با انتقاد از بی‌توجهی به معیشت طبقه کارگر می‌گوید: مشکل ما دوگانه رفتار کردن است؛ برخورد دوگانه دولت و مجلس ما را آزار می‌دهد وگرنه ما خوشحال هستیم که دولت به کارمندان برسد چون آنها هم در این جامعه زندگی می‌کنند و تورم برای آنها هم تاثیرگذار است. اما اینکه وقتی به ما کارگران می‌رسد مدام مدعی می‌شوند که افزایش حقوق تورم‌زاست و شوک قیمتی وارد می‌کند، ناعادلانه است. اینها نارضایتی به وجود می‌آورد؛ چطور است که افزایش حقوق آنها بار تورمی ندارد اما چندرغاز افزایش حقوق طبقه کارگر بار تورمی دارد در حالیکه پرداخت هزینه‌های پنهان تورم و مالیات‌های آشکار و پنهان را ما کارگران از جیب‌ خالی‌مان می‌پردازیم.

تبعیض درباره صندوق‌های بازنشستگی

در مورد صندوق‌های بازنشستگی نیز این رویکرد تبعیض آمیز برقرار است؛ دولت هنوز ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خود را که قرار بوده امسال به سازمان بپردازد، پرداخت نکرده، دورنمای این پرداخت در ماه‌های باقیمانده تا پایان سال چطور خواهد بود؟

دولت برای صندوق‌های تحت پوشش خود بی‌محابا از محل درآمدهای عمومی کشور هزینه می‌کند اما به تامین اجتماعی که می‌رسد، دست بخشنده دولت کوتاه می‌شود! ۹۰ هزار میلیارد تومان باید در امسال به سازمان پرداخت می‌شد، امروز در سه‌دوازدهمِ سوم سال هستیم اما از این ۹۰ هزار میلیارد تومان، یک ریال به سازمان پرداخت نشده. چرا دولت برای صندوق‌های خانواده خودش از محل درآمدهای عمومی، از محل مالیات همین طبقه کارگر، هر ماه تامین منابع می‌کند ولی برای کارگران با وجود اینکه در متن قانون بودجه مصوب مجلس آمده، بعد هفت ماه هنوز یک ریال پرداخت نشده است.

دردسر کارگران تامین اجتماعی با برخوردهای دولتی

استنکاف از پرداخت، پرداختی که در واقع یک تعهد قانونی بر ذمه دولت است، چه عواقبی دارد؟ الان قراردادهای سازمان تامین اجتماعی با بیمارستان‌ها به هم خورده؛ داروخانه‌ها نسخ پزشکان تامین اجتماعی را به بیماران نمی‌دهند؛ بیمارستان‌های طرف قرارداد بیمه تکمیلی به تعهدات خود عمل نمی‌کنند چون سازمان نتوانسته بدهی خود به این مراکز را بپردازد اما چرا نتوانسته، چون مجلس و دولت به تعهدات خود نسبت به سازمان تامین اجتماعی و کارگران مقید نیستند. این طرف هم وقتی ما صدایمان در می‌آید فوری می‌گویند اینها با ضد انقلاب همراه شده‌اند و باید کارت قرمز بگیرند! به این دلواپسان می‌گوییم به جای اینکه فوری ما را متهم کنید، بروید و یقه دولت را بگیرید که به هیچ یک از تعهدات خود در قبال طبقه کارگر پایبند نیست؛ چرا سورنا را از سر گشاد آن می‌نوازید؟! در مورد بانک رفاه و مسئله بدهی‌های دولت هم قضیه به همین ترتیب است؛ صدای ما را نمی‌شنوند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار