رقم یارانه اسفند ماه مشخص شد

مطابق ماه های قبل یارانه اسفند ماه باید بیستم این ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود البته ممکن است با توجه به اینکه در استانه سال نو قرار داریم، دولت یارانه اسفند ماه را زودتر به حساب سرپرستان خانوار واریز کند. به گزارش رصد روز،یارانه...

مطابق ماه های قبل یارانه اسفند ماه باید بیستم این ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود البته ممکن است با توجه به اینکه در استانه سال نو قرار داریم، دولت یارانه اسفند ماه را زودتر به حساب سرپرستان خانوار واریز کند.

به گزارش رصد روز،یارانه نقدی کمک هزینه و مبلغی از سمت دولت برای مردم کشور است. دولت یازدهم بر این عقیده است که توزیع یارانه نقدی باعث توسعه عدالت نبوده و به همین علت یارانه نقدی افراد ثروتمند قطع شد. همچنین بودجه کشور برای دادن این مبالغ به همه کافی نبود. ما در سایت سرگرمی روز جدیدترین اخبار از یارانه نقدی را برای شما قرار میدهیم. در ادامه میتوانید بروزترین خبر از یارانه نقدی را بخوانید.

مطابق ماه های قبل یارانه اسفند ماه باید بیستم این ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود البته ممکن است با توجه به اینکه در استانه سال نو قرار داریم، دولت یارانه اسفند ماه را زودتر به حساب سرپرستان خانوار واریز کند.

مطابق ماه های قبل یارانه اسفند ماه باید بیستم این ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود البته ممکن است با توجه به اینکه در استانه سال نو قرار داریم، دولت یارانه اسفند ماه را زودتر به حساب سرپرستان خانوار واریز کند. اما این تنها یک گمانه است و هنوز هیچ کدام از مقامات دولتی توضیحی درباره زمان واریز یارانه اسفند ماه اعلام نکرده‌اند.

از طرف دیگر، مبلغ یارانه اسفند ماه مانند ماه‌های گذشته برای سه دهک اول درآمدی، ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک چهارم تا نهم، ۳۰۰ هزار تومان است. یارانه اسفند ماه هم بدون هیچ گونه تغییری واریز می‌شود.

واریز یارانه بهمن ماه، با انتقادات زیادی همراه بود. یک عده از یارانه‌بگیران اعلام کردند که یارانه دریافتی آنها کاهش یافته است و دسته دوم افرادی بودند که هیچ یارانه‌ای به حساب آنها واریز نشده بود.

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد که یارانه هیچ خانواری حذف نشده است و دلیل عدم واریز یارانه‌ها، مشکل سیستم بانکی بوده است.بانک مهر ایران یکی از بانک‌هایی است که بیشترین شکایت واریز نشدن یارانه را داشت. اپراتور این بانک در پاسخ به تجارت‌نیوز گفته بود که یارانه نهایتا تا تاریخ ۲۵ بهمن ماه واریز می‌شود. اما هنوز برخی از یارانه‌بگیران می‌گویند که یارانه آنها واریز نشده است و این مشکل مربوط به بسیاری از بانک‌هاست.

حالا یارانه‌بگیران نگران هستند که اسفند ماه هم یارانه آنها واریز نشود و یا با تاخیر واریز شود. آن هم در حالی که هیچ مقام مسئولی درباره علت واریز نشدن و یا واریز با تاخیر یارانه توضیح دقیقی نداده است.

در روزهای پایانی سال و همزمان با پیش‌بینی ثابت ماندن مبلغ یارانه نقدی در لایحه بودجه ۱۴۰۲، این پرسش مهم مطرح شده که آیا قرار است سال آینده دهک یارانه‌ای از فهرست سازمان هدفمندی یارانه‌ها خط بخورد؟

صولت مرتضوی گفت: قانون‌گذار تکلیف کرده است که ما دهک‌های پردرآمد را حذف کنیم، اما بنا به پاره‌ای ملاحظات تاکنون تصمیم جدی برای حذف دهک‌های بالای درآمدی گرفته نشده است.

حسن میرزاخانی با اشاره به اینکه استان مرکزی دومین استان در حوزه اجرای طرح کالابرگ برگ الکترونیک است، گفت: زمانی‌که دولت قصد اقدام حذف ارز ترجیحی را داشت، مجلس شورای اسلامی شرط این کار را اجرای طرح کالابرگ الکترونیک قرار دارد و این طرح زمینه قانونی مصوبه مجلس را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با بیان اینکه ستاد اجرایی طرح کالابرگ الکترونیک در این استان تشکیل شده است، افزود: دبیری این ستاد بر عهده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که مسئولیت اطلاع‌رسانی را نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود اجرای طرح کالا برگ از اواسط اسفند ماه در استان شروع شود، گفت: شبکه ملی کالابرگ الکترونیک (شما) حمایت از معیشت و کمک به سبد خانوار است.

میرزاخانی ادامه داد: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان باید اطلاع‌رسانی دقیقی به یارانه‌بگیران و فروشندگان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از یک هزار و ۵۴۸ واحد صنفی در استان برای اجرای طرح کالا برگ ثبت نام کردند، گفت: ثبت‌نام فروشگاه‌های بزرگ و کوچک در اجرای این طرح در استان مرکزی در حال افزایش است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی اضافه کرد: انواع برندهای پنیر، ماست، شیر، روغن، ماکارونی، برنج، شکر، قند، مرغ و تخم مرغ مشمول اجرای طرح کالابرگ الکترونیک هستند.

وی بیان کرد: در راستای اجرای مطلوب این طرح، نشست‌های مختلفی نیز با فرمانداران، بخشداران و دهیاران برگزار شده است.

میرزاخانی افزود: ثبت‌نام فروشگاه‌های استان در اجرای این طرح اختیاری است اما مزیت‌هایی دارد که توصیه می‌شود به این طرح بپیوندند.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی به هیچ عنوان یارانه مردم قطع و یا کم نمی‌شود، گفت: انتظار است مردم به شایعات گوش نکنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی افزود: در کنار واریز نقدی یارانه‌ها، دولت به همان میزان اعطای اعتبار برای اجرای این طرح دارد، یعنی دولت همزمان که واریز نقدی یارانه را انجام می‌دهد، یارانه‌بگیران نیز می‌توانند تا ماه بعد ۱۰ قلم کالای مورد نیاز خود را از طریق کارت یارانه خریداری کنند و در ماه بعد مابه التفاوت یارانه خود را دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد: الزامی برای خرید ۱۰ قلم کالا توسط یارانه‌بگیران نیست و مردم می‌توانند در صورت نداشتن تمایل به خرید، یارانه نقدی خود را مانند سنوات گذشته دریافت کنند.

رقم یارانه اسفند ماه چقدر است؟

اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ضمن استماع گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اجرای آزمایشی طرح توزیع کالا برگ الکترونیک در شماری از استان‌های کشور، پیشنهادها و راهکارهای گسترش اجرا و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای کامل این طرح در سراسر کشور را مورد بررسی قرار دادند. در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، نحوه تسویه بدهی‌های بانک سپه ناشی از اجرای طرح ادغام مورد ارزیابی قرار گرفت. در ادامه این جلسه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای آزمایشی طرح توزیع کالا برگ الکترونیک در شماری از استان‌های کشور گزارشی ارائه کرد و پیشنهادها و راهکارهای گسترش اجرا و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای کامل این طرح در سراسر کشور مطرح و بررسی شد.

در این جلسه همچنین گزارشی از اجرای طرح مدیریت هوشمند توزیع یارانه آرد و نان، میزان صرفه‌جویی و نحوه توزیع آرد در استان‌های محل اجرای آزمایشی این طرح ارائه و درباره چگونگی تامین زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای اجرای سراسری آن بحث و تبادل نظر شد.

طبق گفته مسوولان وزارت کار، قرار است طرح کالا برگ توسعه داده شود و در گام‌های بعدی این طرح از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای به کل کشور تعمیم داده می‌شود. طرح کالا برگ الکترونیکی از هفته‌های گذشته در استان هرمزگان به اجرا درآمد و مدتی بعد در سه استان مرکزی، قزوین و گیلان نیز به شکل آزمایشی اجرا شد. مردم در این استان‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های موجود ۱۰ قلم کالای اساسی پیش‌بینی شده در این طرح به ارزش ۵۳۰ هزار تومان را که شامل ماست، شیر،‌ پنیر، قند و شکر، ماکارونی، روغن مایع، برنج، مرغ و تخم مرغ است خریداری کنند.

به گفته مجری پروژه کالابرگ الکترونیکی، ثبت نام و فعال‌سازی تمام فروشگاه‌ها در این سه استان شروع شده و اعتبار افراد برای آنکه امکان خرید پیدا کنند،‌ شارژ می شود. بر اساس اعلام رییس اتاق اصناف استان مرکزی تاکنون ۱۵۱۱ واحد صنفی این استان در راستای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی با هدف ثبات قیمت کالاهای اساسی ثبت‌نام کردند.در حالی که سهم استان مرکزی برای ثبت‌نام اصناف در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی ۱۳۰۴ واحد بوده و فراتر از سهمیه استقبال شده است.

به گفته وی هم‌اکنون ۲۰۰ واحد صنفی و فروشگاه در استان مرکزی به بارکد اجرای طرح مجهز شده‌ و یارانه‌بگیران می‌توانند برای خرید مراجعه کنند. همچنین در استان قزوین برای ۳۰۰ فروشگاه زیرساخت فراهم‌ شده است و عمده‌فروشی‌ها، خواربارفروشی ها، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی، محصولات لبنی و مواد غذایی متفرقه در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و اتصال آنان به شبکه ملی اعتبار ایجاد شده است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین،‌ شبکه ملی اعتبار یک روش جدید است و این شبکه متصل به شبکه بانکی است و بر مبنای کد ملی افراد، اعتبار کارت آن‌ها شارژ می‌شود و شهروندان می‌توانند با هر کارت‌ بانکی که به نام سرپرست خانوار است؛ خرید کنند و نیاز نیست حتماً کارت یارانه به همراه داشته باشند. آنطور که وی گفته پس از اجرای این طرح شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه shoma.sfara.ir اپلیکیشن شما را نصب کنند تا با فروشگاه‌هایی طرف قرارداد با طرح کالابرگ الکترونیکی هستند؛ آشنا شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه مردم در استان قزوین می‌توانند از هر کدام از ۱۰ قلم کالای پیش بینی شده به میزان دلخواه خریداری کنند، گفت: در این طرح محدودیتی برای میزان یا نوع برند اقلام وجود ندارد. در استان گیلان نیز بر اساس ‌آخرین اخبار ۱۷۰۰ فروشگاه شناسایی و به سامانه شما (شبکه ملی اعتبار) مجهز شده‌اند.بر اساس اعلام استاندار گیلان، طرح کالابرگ الکترونیکی از هفته اول اسفندماه در این استان اجرایی می شود و شناسایی و ثبت فروشگاه ها که از دهم بهمن ماه آغاز شده همچنان ادامه دارد.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط