روحانی: دولت جو بایدن در برابر ایستادگی ملت ایران کرنش خواهد کرد

رئیس‌جمهور گفت: ایستادگی ملت ایران موجب کرنش دولت آینده آمریکا خواهد شد.

به گزارش رصد روز ، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در آیین افتتاح ۸۷ طرح ملی وزارت کشور طی سخنانی با تبریک میلاد حضرت زینب(س) اظهار داشت: در جلسه جداگانه‌ای در روز یکشنبه از خدمات پرستاران تقدیر خواهیم کرد.

 

وی افزود: امروز طرح‌هایی به‌ارزش ۷۹۵۰ میلیارد تومان و تا پایان دولت ۱۸۰ طرح دیگر به‌ارزش ۲۵ هزار میلیارد نیز افتتاح خواهد شد.

روحانی ادامه داد: با جمعیت شهری که ما داریم بحث خدمات شهری بسیار مهم است، البته یکی از مسائل این است که به روستاها برسیم تا مهاجرت معکوس به روستاها شکل بگیرد و یکی از خدمات بی‌نظیر دولت دوازدهم خدمت‌رسانی به روستاها است.

رئیس جمهور گفت: اداره شهرها بسیار اهمیت دارد و یک بخشی از این اداره مستقیماً به دولت برمی‌گردد اما برخی خدمات ویژه شهری به‌عهده شهرداران است. در زمینه اداره شهر از لحاظ حمل‌ونقل و حوادث غیرمترقبه این موضوع خیلی مهم است و اگرما اقدامات بجا نداشته باشم یک باران و یک آتش‌سوزی می‌تواند یک شهر را مختل کند.

وی ادامه داد: متأسفانه شاهد بودیم که در شهر بزرگی مانند اهواز مردم دچار مشکل شدند و من به استاندار خوزستان و شهردار اهواز تأکید می‌کنم مشکلات مردم را کاهش دهند و برنامه‌ریزی دقیقی برای این کار انجام دهند.

روحانی تصریح کرد: شهرداران عزیز در ایام کرونا زحمات زیادی کشیدند. من خوشحالم که با همکاری مردم و بسیج از موج سوم کرونا عبور کردیم و امیدواریم دچار موج زمستانی این بیماری نشویم.

رئیس جمهوری گفت: در اداره شهرها هم مردم و هم شهرداری‌ها و هم دولت باید حضور داشته باشند. مسئله لایحه مدیریت شهری و مسئله لایحه درآمد پایدار برای شهرداری‌ها و اینکه بخشی از مالیات بر ارزش افزوده در اختیار شهرداری قرار گرفت اقدامی مهم بود که انجام شد. قبلاً شهرداری‌ها در تهران مجبور بودند برای کسب درآمد فضا را بفروشند اما در حقیقت حق مردم محله را می‌فروختند. اما اگر بتوانیم درآمد پایدار ایجاد کنیم و دولت هم ظرفیت خود را به‌کار گیرد می‌توانیم از این اقدامات ناصحیح فاصله بگیریم. دولت همه کمک خود را برای توسعه حمل‌ونقل از جمله اتوبوس و مترو انجام می‌دهد. تصویب تهیه پنج‌هزار اتوبوس از اقدامات امسال دولت در حمل‌ونقل شهری به‌ویژه در کلان‌شهرها بوده است‌.

وی ادامه داد: سند ملی معماری و شهرسازی ایرانی و اسلامی که مصوب شده است و در این دولت برای آن زحمت زیادی کشیده شد باید به آن توجه شود. زیبایی شهرها به‌خصوص در شهرهای قدیمی برای ما بسیار مهم است و این می‌تواند برای گردشگری داخلی و خارجی خیلی اثرگذار باشد و امیدواریم شهرداری‌ها و وزارت کشور به این موضوع توجه کنند.

روحانی با بیان اینکه “امروز آلودگی هوا و ترافیک دو موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود”، تأکید کرد: برای آلودگی هوا اقدامات مهمی صورت گرفته است و باید تولید گاز را افزایش دهیم و کیفیت بنزین و گازوییل که در مسیر یورو ۴ و ۵ قرار گرفتند بسیار کمک‌کننده خواهد بود. در جلسه ستاد مقابله با کرونا روی آلودگی هوا تصمیم خواهیم گرفت زیرا آلودگی روی کرونا تأثیرگذار است، همچنین شهرهای بزرگ باید به شهرک‌های اطراف پناه ببرند و روی ایجاد شهرک‌ها و اتصال آنها با قطار حومه سرمایه‌گذاری بیشتری را انجام دهند.

وی با بیان اینکه “ما در سومین سال جنگ اقتصادی تحمیلی بر ملت ایران هستیم”، عنوان کرد: اما من تأکید می‌کنم بر توصیه دیروز مقام معظم رهبری که فرمودند وحدت ملی باید تقویت شود. اگر یک روز از عمر قوا بگذرد و سخنی گفته شود که شکاف بین مردم را افزایش دهد، خلاف شرع، قانون و توصیه رهبری است. همه باید برای تقویت قدرت ملی تلاش کنیم زیرا افزایش قدرت و وحدت ملی باعث می‌شود همه در برابر ملت ایران سر خم کنند و من مطمئن هستم که ایستادگی ملت ایران موجب کرنش دولت آینده آمریکا خواهد شد. باید تلاش کنیم تحریم‌ها بی‌اثر شود و همان‌طور که مقام معظم رهبری گفتند باید تلاش کنیم تا برداشتن تحریم‌ها یک ساعت هم به تأخیر نیفتد و دولت همه تلاش خود در این مسیر را انجام خواهد داد و به مردم اطمینان می‌دهم که مقاومت و ایستادگی آنها موجب تسلیم دشمن در برابر ملت ایران خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

تسنیم

مطالب مرتبط

آخرین اخبار