رکوردداران ریزش معاملات مسکن

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که در ماه گذشته(آذر)، معاملات منطقه 2 تهران که جزء پرمعامله‌ترین‌ مناطق تهران محسوب می‌شود با کاهش چشمگیر 72 درصدی همراه بوده است.

به گزارش رصد روز، منطقه ۲ تهران، در شمال شرقی میدان آزادی قرار دارد و از جنوب به خیابان آزادی، از غرب به اتوبان اشرفی اصفهانی و محمد علی جناح و از شرق به اتوبان چمران متصل می‌شود.

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که در ماه گذشته(آذر)، معاملات منطقه ۲ تهران که جزء پرمعامله‌ترین‌ مناطق تهران محسوب می‌شود با کاهش چشمگیر ۷۲ درصدی همراه بوده است.

بنا به این آمار، در آذر سال گذشته، این منطقه ۹۴۳ فقره معامله را به چشم خود دید اما در آذر سال جاری در این منطقه پرطرفدار، تنها ۲۶۴ معامله صورت گرفته است و همچنین نسبت ماه گذشته، با ۱۰ درصد کاهش در معاملات ملکی همراه بوده است.

این منطقه پس از منطقه ۱۳ تهران، بیشترین ریزش معاملات در آذرماه گذشته داشته است؛ چراکه منطقه۱۳ تهران نیز شاهد ۷۹ درصد کاهش در معاملات مسکن بود.

آمارها نشان می‌دهد در ماه گذشته متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در منطقه ۲، ۱۱۶ میلیون تومان بوده و در آذر سال گذشته، این رقم ۷۰ میلیون تومان بوده است.

بنابراین قیمت مسکن در منطقه ۲ پایتخت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶۵ درصد افزایش داشته است هرچند نسبت به ماه پیش از خود(آبان) با کاهش ۶ درصدی همراه بوده است.

واحدی با ۹۸ مترمربع زیربنا و نوساز در محله طرشت، ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و در محله گیشا، آپارتمانی ۹۳ متری و نوساز، ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در محله سعادت آباد، واحدی با ۷۳ مترمربع زیربنا و ۱۸ سال عمربنا، ۹ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان و واحدی دیگر با ۷۱ مترمربع زیربنا و ۱۰ سال عمربنا، ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار