زیرساخت انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث قانونی در حال آماده‌سازی است

 شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بازار سرمایه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: زیرساخت انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث قانونی درحال آماده‌سازی است و به محض عملیاتی شدن سامانه‌ها، جزییات روند اجرایی اعلام خواهد شد.

به گزارش رصد روز،از روابط عمومی شرکت سپرده گذاری مرکزی، این شرکت در کنار پیشبرد چندین پروژه بزرگی که در حوزه ارائه خدمات به مشمولان سهام عدالت در دست اجرا دارد، در حال فراهم کردن زیر ساختی است تا عملیات انتقال قهری سهام به وراث قانونی مشمولان سهام عدالت که فوت کرده اند با کمترین هزینه و حداقل نیاز به مراجعه حضوری به خصوص در شرایط شیوع کرونا صورت پذیرد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: همچنین لازم است برخی از نهادها و دستگاه های اجرایی، اقداماتی را جهت شناسایی افراد متوفی و وراث آنها انجام دهند تا فرایند انتقال سهام عدالت این افراد تسهیل شود.

بر اساس این اطلاعیه، به محض آماده سازی زیرساخت های لازم، اطلاع رسانی همگانی برای عموم مردم صورت می گیرد و از وراث قانونی سهام عدالت تقاضا می شود در اولین گام، گواهی حصر وراثت را دریافت و منتظر اطلاعیه های بعدی این شرکت باشند.

گفتنی است، تاکنون بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار دارنده سهام عدالت در طول ۱۵ سال گذشته فوت کرده اند و تعدد مخاطبان برای انتقال سهام عدالت به وراث، مزید بر علت شده است تا شرکت سپرده گذاری مرکزی در صدد فراهم کردن زیر ساخت های الکترونیکی باشد.

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت چندی پیش درباره انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث گفت: ‌ارائه سهام عدالت متوفیان به وراث در آیین‌نامه سهام عدالت مصوب شده اما در ابتدا باید مشخص شود که واگذاری سهام عدالت به وراث نیازمند کدام یک زیرساخت‌های اجرایی و نرم‌افزاری است؟

 

 

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

ایرنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار