سایپا رکوردار تنوع محصولات صنایع مولد در سال جاریست

چندبرابری نرخ مواد اولیه و چالشهایی که برای گرفتن سهمیه هایی مانند ورق فولادی در حوزه هایی مانند خودروسازی وجود داشت افزایش تیراژ تولید و هر گونه اعمال تغییری را به سخت ترین شکل ممکن می نمایاند.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، با افزایش نرخ ارز در سال جاری و روند افسار گسیخته تورم بسیاری  از صنایع با رکود تورمی مواجه شدند. برگشت از شرایط فوق و حرکت در مسیر بازسازی قدرت نقدینگی صنابع بزرگ و با ارزش افزوده قابل توجه نیازمند پی ریزی پلن های جدیدی بود که ثمر دادن یا ندادن آنها اصلا مشخص نبود. در کنار این موضوع افزایش تحریم ها و اعمال لایه های چندگانه از آن عملا دست بسیاری از تولیدکنندگان را از مسیر دستیابی به موفقیت های از پیش طراحی شده کوتاه می کرد زیرا نیازمندیهای یک تولید خوب برای رفع نیاز بازار داخلی موارد زیادست که بخشی از آن در داخل در دسترس بود و بخشی دیگر باید از خارج تأمین می شد.

چندبرابری نرخ مواد اولیه و چالشهایی که برای گرفتن سهمیه هایی مانند ورق فولادی در حوزه هایی مانند خودروسازی وجود داشت افزایش تیراژ تولید و هر گونه اعمال تغییری را به سخت ترین شکل ممکن می نمایاند. در این شرایط و با توجه به اینکه ذاتاً در سال جهش تولیدئ می باید صنایع مولد در چهارچوب سیاستهای کلی نظام و مقاوم سازی اقتصدی حرکت می کردند صنایع خودروسازی به عنوان نوک پیکان ارزش افزوده در کشور در تیررس منتقدان قرار گرفتند و بی توجه به اینکه در بطن تولید چه چالشهایی قرار گرفته به صورت مستمر از طرق مختلف تحت فشار قرار می گرفت.

در بین کارخانه تولید خودرو در کشور خودروسازی سایپا بیشترین چالش را پشت سر گذاشت. حذف خانواده پراید ، برچیده شدن بساط مونتاژشروع دور جدید تحریم ها عملا نارنجی پوشان در وضعیتی قرار داد که یا باید از میزان تولیدشان به این دلائل کم می شد یا اینکه به واسطه شرایط پیش آمده تعدیل نیرو و اتفاقات ناخوشایند دیگری در آن رقم می خورد.

طراحی و تولید مدلهای جدید از تیبا ، ساینا و کوییک ، آغاز تولید شاهین ، شروع به کار خط تولید آریا و حالا هم اطلس بیشترین تنوع را به خطوط تولید صنایع مولد کشور داد و از این حیث باید سایپا را رکوردار تنوع تولید در سال جاری دانست. علاوه براین این گروه خودروسازی در آمار دو ماهه دی و بهمن نیز موفق ظاهر شده و در احتمالا سال ۱۴۰۰ نیز با خبرهای خوب این گروه خودروسازی روبرو خواهیم بود.

 

 

 

مطالب مرتبط