سرمایه گذاری در املاک به بیمه سرمد رسید / رشد ۱۰۵۱ درصدی سرمایه گذاری در املاک

شرکت بیمه سرمد طی سال 99 اقدام به سرمایه گذاری در املاک به مبلغ 1.519 میلیارد ریال کرده که نسبت به سال 98 رشد 1051 درصدی دارد.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، روند سرمایه گذاریها در شرکتهای خصوصی از سال ۹۹ و همزمان با افزایش قیمت برخی منابع مانند زمین و مسکن دستخوش تغییرات زیادی شد. افزایش قیمت در این زمینه ها سبب گردید تا برخی شرکتها به هر بهانه ای گریزی به خرید زمین و ساختمان بزنند و در نتیجه صورتهای مالی برخی از این شرکتها رقمهای قابل توجهی را در بخش سرمایه گذاری در املاک نشان می دهد.

 

استهلاک ملک ، عوارض ، نقدشوندگی پائین هنگام فروش و افزایش سن بنا از جمله معایبی هستند که حضور شرکتها در این بخش را با چالش جدی روبرو می کنند. این در حالیست که باید پذیرفت در سال سال ۹۹ همزمان با جهش ناگهانی قیمت ها این دارائیها به واسطه تورمی که در سطح جامعه ایجاد می کنند (که البته به زعم مدیران شرکتهای خصوصی آنها در ایجاد این تورم نقش آفرینی نداشته اند) زیاده خواهی دلالان را ایجاد می کند.

 

در راستای سرمایه گذاریهای شائبه برانگیز شرکتهای بیمه در املاک نوبت به بیمه سرمد رسیده تا رقم قابل توجه ۱.۵۱۹ میلیارد ریالی را در این بخش به ثبت برساند.

 

بیمه سرمد در شرایطی این رقم را در پایان سال ۹۹ خلق کرده که در پایان سال ۹۸ این رقم ۱۳۲ میلیارد ریال بود که رشد ۱۰۵۱ درصدی آن در پایان سال ۹۹ شائبه های زیادی را شکل می دهد.

 

امیدواریم مدیران این شرکت بیمه در خصوص  سرمایه گذاری هنگفت خود بار تورمی زیادی را با خود دارد شفاف سازی کنند.

 

سند سرمایه گذاری در املاک توسط بیمه سرمد

 

سرمایه گذاری در املاک بیمه سرمد

 

 

مطالب مرتبط