شرط و شروط عجیب املاکی ها برای فروش خانه های لوکس

مشاور املاک تاکید کرده از پاسخگویی به شماره‌های اعتباری معذور است. پس اول باید سیمکارتی با شماره رند بخرید که نشان دهد هزار میلیارد تومان پول توی حسابتان هست. به گزارش رصد روز،  گران‌ترین خانه تهران احتمالا در یکی از خیابان‌های عاصف، پسیا...

مشاور املاک تاکید کرده از پاسخگویی به شماره‌های اعتباری معذور است. پس اول باید سیمکارتی با شماره رند بخرید که نشان دهد هزار میلیارد تومان پول توی حسابتان هست.

به گزارش رصد روز،  گران‌ترین خانه تهران احتمالا در یکی از خیابان‌های عاصف، پسیان یا فلاحی محله زعفرانیه قرار گرفته است. قیمت خانه در این نقطه تهران به‌شکل سرگیجه‌آوری بالاست و در مواردی تا متری ۵۰۰ و حتی ۶۰۰ میلیون تومان پیش می‌رود، اما محض احتیاط بیایید همچنان کلمه «احتمالا» را پیش از کاربرد عبارت گران‌ترین خانه تهران به‌کار ببریم.

گران‌ترین خانه تهران می‌تواند واحدی ویلایی، ساخت سال ۱۴۰۱ باشد که با مساحت ۵۲۰ مترمربع، در یکی از فرعی‌های زعفرانیه جا خوش کرده، اما ظاهرا زود دل صاحبش را زده و حالا ناچارند برایش در به‌در دنبال مشتری بگردند. متراژ خود بنا ۴۰۰ مترمربع است، یعنی ۱۲۰ متر را به حیاط و پارکینگ و استخر اختصاص داده‌اند.

قیمت گران‌ترین خانه تهران بدون درنظر گرفتن این موارد تا متری ۷۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند، ولی خود خانه را متری ۵۷۷ میلیون تومان ارزش‌گذاری کرده‌اند. سرتان گیج رفت نه؟ اما تا پیدا کردن گران‌ترین خانه تهران هنوز کلی راه داریم.

واحدی ۸۶۰ متری در زعفرانیه با قیمت کل ۵۰۰ میلیارد تومان آگهی شده است. زحمت کشیده‌اند و در شرح جزییات نوشته‌اند با پرداخت این مقدار پول، صاحب آشپزخانه سوپر لاکچری برند اروپایی، ۲۵۰ متر تراس با دید دوطرفه، شش پارکینگ سندی، چهار اتاق خواب مستر و یک سویت کاملا مجزا می‌شویم. استخر، سونا، جکوزی و سالن جیم به‌اضافه سالن سینمای حرفه‌ای جزو مشاعات است. هر مترمربع این واحد که در طبقه چهاردهم واقع شده، برای خریدار حدودا ۵۸۱ میلیون تومان تمام می‌شود. باز عجله کردید؟

گران‌ترین خانه تهران احتمالا این یکی است؛ پنت‌هاوس با ویو ۳۶۰ درجه که مجبور شده‌اند برایش آسانسور اختصاصی طراحی کنند. یعنی اگر در یکی از هفت پارکینگ سندی ماشین را خاموش کنید، مستقیم داخل واحد از آسانسور پیاده خواهید شد. ۵۰۰ متر روف‌گاردن و استخر چهارفصل بخشی دیگری از امکانات واحد است. تنها مسئله‌ای باقی مانده این است که ۵۰۰ میلیارد تومان پول خرید واحد را داشته باشید.

اگر بتوانید ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر روی پولتان بگذارید، شانس خرید پنت‌هاوس تریبلکس کلیدنخورده‌ای را پیدا می‌کنید که هزار و ۳۵۰ مترمربع مساحت دارد. با احتساب دلار ۵۲ هزار تومانی، ۶۰۰ میلیارد تومان حدود ۱۱ میلیون و ۵۳۸ هزار دلار می‌شود.

قیمت پنت‌هاوس اذیت‌تان می‌کند؟ به سقف با ارتفاع ۴.۵ متر فکر کنید، به استخر، سونا و جکوزی اختصاصی در هر طبقه، پنجره‌های تمام‌قد و سه‌جداره، آشپزخانه فول‌فرنیش و شیرآلات که از آلمان وارد شده‌اند و کنار یراق‌الات اسپانیایی، سنگ‌های ایتالیایی و درهای ضدسرقت ترکیه‌ای در زعفرانیه احتمالا گران‌ترین خانه تهران را تشکیل می‌دهند. متوجه هستید؟ هنوز اصرار داریم از «احتمالا» استفاده کنیم!

هزار میلیارد تومان تقریبا معادل ۱۹ میلیون و ۲۳۰ هزار دلار می‌شود

گران‌ترین خانه تهران شاید پنت‌هاوس تریبلکس هزار و ۲۰۰ متری در زعفرانیه باشد. ساخت آن همین امسال تمام شده و در طبقه دهم قرار گرفته. برای خریدش باید ۱۵ میلیون دلار پول داشته باشید که با احتساب دلار ۵۲ هزار تومانی، تقریبا می‌شود ۷۸۰ میلیارد تومان. ارزش هر متربع از این پنت‌هاوس ۶۵۰ میلیون تومان است، ولی از این گران‌تر هم داریم.

گران‌ترین خانه تهران می‌تواند واحدی ویلایی در حریم کاخ نیاوران با قیمت کل ۵۰۰ میلیارد تومان باشد. در آگهی فروش قید شده برای ورود و خروج ناچارید از گیت کاخ بگذرید. مساحت بنا ۷۰۰ مترمربع است. پس ارزش هر مترمربع کمی از ۷۱۴ میلیون تومان بیشتر می‌شود که باید آن را معادل ۱۳ هزار و ۷۳۶ دلار در نظر گرفت، ولی هنوز گران‌ترین خانه تهران را پیدا نکرده‌ایم، چون پای واحد عجیب دیگر در میان است.

قیمت واحدی ویلایی در زعفرانیه با مساحت کل ۸۰۰ مترمربع، توسط مالک ۴۴۰ میلیارد تومان عنوان شده است. با توجه به اینکه بنای اصلی ساختمان از ۴۵۰ مترمربع تشکیل شده، تقریبا می‌توان گفت گران‌ترین خانه تهران را پیدا کرده‌ایم. بالاخره ۹۷۸ میلیون برای هر متر الکی نیست. تعداد زیادی درخت، یک استخر بزرگ قدیمی با کاشی‌های آبی و سرمه‌ای و سفید و کلی چراغ روشنایی قدیمی از آن‌ها که دهه ۷۰ داخل پارک نصب می‌کردند، حیاط بزرگ واحد را تشکیل داده. عیب بعدی عمر ۲۲ ساله بناست که شاید باعث شود چشم بعضی‌ها دنبال زمین باشد. بین موارد مسن، واحد دیگری واقع در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع به‌چشم می‌خورد که تقریبا غیرقابل سکونت ماست. یکی باید همت کند و با پرداخت ۴۴۰ میلیارد تومان، مراحل کوبیدن و ساختن را استارت بزند.

همچنین واحدی ویلایی در همسایگی کاخ نیاوران با قیمت ۵۰۰ میلیارد تومان آگهی شده است. زیربنا را هزار و ۱۰۰ متر قید کرده‌اند، اما اصل بنا به ۶۵۰ متر می‌رسد تا ارزش بخش مسکونی آن معادل متری ۷۶۹ میلیون تومان باشد. آشپزخانه فول‌فرنیش، استخر ۵۰۰ متری، آسانسور اختصاصی هشت‌نفره، روف‌گاردن مشجر، تراس‌های قابل چیدمان و ۱۲ پارکینگ چیزهایی هستند که باید خریدار جدید را اغفال کنند.

گران‌ترین خانه تهران شاید این مورد آخر باشد، چون آگهی را پررمز و راز نوشته‌اند؛ یکجا مساحت هزار و ۴۰۰ متر ذکر شده و جای دیگر هزار و ۲۰۰ مترمربع. قیمت کل را ۵۰۰ میلیارد تومان قید کرده‌اند، ولی معلوم است کلکی در کارشان هست. هفت اتاق‌خواب مستر و سالن جیم با میز بیلیارد اختصاصی را هم احتمالا به‌عنوان طعمه آن وسط انداخته‌اند. مهم اینجاست که مشاور املاک بعد از اینکه قید کرده از پاسخگویی به تماس کسانی که با شماره اعتباری تماس می‌گیرند معذور است، تاکید کرده خریدار باید خانه را متری ۸۰۰ میلیون تومان بخرد. یعنی اول باید یک‌سیمکارت بخرید که شماره‌اش ارزش جواب دادن داشته باشد و پس از آن حدود هزار میلیارد تومان پول بی‌زبان برای انجام معامله داشته باشید. گران‌ترین خانه تهران قطعا همین است!

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار