شرکت بازرگانی دولتی بی‌کیفیتی برنج‌های تایلندی را رد کرد

شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص انواع برنج تایلندی که در بازار توزیع می‌شود، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش رصد روز، شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص انواع برنج تایلندی که در بازار توزیع می‌شود، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

 شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص انواع برنج تایلندی که در بازار توزیع می‌شود، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در متن اطلاعیه آمده است:

۱- شرکت بازرگانی دولتی ایران بر اساس تکالیف قانونی مقرر شده وظیفه تامین ذخایر راهبردی کالا‌های اساسی کشور از جمله برنج را به عهده دارد که در همین ارتباط با رعایت کلیه استاندارد‌های داخلی و بین المللی به واردات برنج اقدام کرده و کلیه محموله‌های وارداتی پس از تایید دستگاه‌های مسئول از جمله سازمان‌های غذا و دارو و استاندارد از مبادی ورودی به انبار‌های سراسر کشور برای ذخیره سازی و توزیع ارسال می‌شود.

۲- قیمت فروش برنج‌های تایلندی مورد اشاره کمتر از قیمت تمام شده کالا در زمان واردات این کالا بوده و هدف دولت از عرضه این نوع برنج با قیمت حمایتی و پایین‌تر از قیمت تمام شده واردات آن، حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه بوده است. این در حالی است قیمت تمام شده این نوع برنج در حال حاضر در مبادی ورودی کشور نزدیک به هر کیلوگرم ۱۶۵ هزار ریال و با اعمال هزینه‌های مربوط به حمل و نقل و سود‌های متعارف عمده و خرده فروشی قیمت مصرف کننده آن ۱۹۰ هزار ریال خواهد بود؛ ضمن این که تاریخ تولید درج شده در کیسه‌های برنج مربوط به ۳ و ۴ ماه پیش می‌باشد که در گزارش منتشر شده ۴ سال عنوان شده است.

۳- برنج‌های تایلندی تحت دو واریته درجه B و معطر (هومالی) وارد کشور می‌شوند و به هیچ عنوان واریته درجه B برنج بی‌کیفیت و نامرغوب محسوب نمی‌شود و درجه B صرفا با نوع معطر آن متفاوت است.

۴-تمام برنج‌هایی که از محل ذخایر راهبردی در شبکه‌های منتخب توزیع در حال توزیع می‌باشد قبل از ورود به سطح عرضه دارای گواهی‌های کنترل کیفی لازم بوده و برنج‌های اشاره شده در گزارش دارای هفت ماه تاریخ مصرف می‌باشد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط