شفافیت حداکثری و برآوردن انتظارات سهامداران پس از یکسال در بانک دی

بازگشایی نماد بانک دی، برگزاری مجامع معوق و بهبود ساختار مالی از جمله اقدامات مهمی بود که در مدت زمان کوتاهی در بانک شاهد آن بودیم تا سهامداران و سپرده گذاران با موج شفافیت ایجاد شده در بانک همراهی بیشتری با آن داشته باشند به گزارش اختصاص...

بازگشایی نماد بانک دی، برگزاری مجامع معوق و بهبود ساختار مالی از جمله اقدامات مهمی بود که در مدت زمان کوتاهی در بانک شاهد آن بودیم تا سهامداران و سپرده گذاران با موج شفافیت ایجاد شده در بانک همراهی بیشتری با آن داشته باشند

به گزارش اختصاصی رصد روز، صورتهای مالی بانک دی در شرایطی منتشر شد که عدم انتشار به موقع گزارشات مالی این بانک در سنوات گذشته موجی از نارضایتی ها در بین سهامداران را رقم زد و نتایج حاصل از این موضوع به همراه چند مسئله دیگر موجب توقف نماد بانک دی شد و مدتها انتظار سهامداران برای بازگشایی آن نتیجه ای به همراه نداشت.

نماد بانک دی که از مهرماه سال گذشته بسته بود انتقادات زیادی را به مجموعه بانک دی وارد کرد. قیطاسی مدیرعامل این بانک در اردیبهشت ماه خبر از بازگشایی نماد بانک داد اما هنوز برای سهامداران چیزی مشخص نبود زیرا چالش های زیادی مانند انتشار صورتهای مالی بانک و زیرمجموعه های آن و برگزاری مجامع معوق در این مسیر وجود داشت.

این بانک در خرداد و مرداد و در فاصله کمتر از ۴۰ روز موفق به برگزاری دو مجمع مربوط به سالهای ۹۹ و ۱۴۰۰ شد و پس از تصویب صورتهای مالی مربوط به این دوسال آنها را در سامانه کدال در دسترس عموم قرار داد. نماد بانک دی نیز در ا۲۵ خرداد ۱۴۰۱ بازگشایی شد تا پس از ۹ ماه انتظار سرانجام سهامداران در خصوص سرمایه های خود تصمیم گیری نمایند.

در ادامه نیز بانک دی موفق شد تا در موعد قانونی صورتهای مالی حسابرسی شده ۶ ماهه نخست سال جاری را منتشر کند. این اتقاق برای اولین بار در یکسال گذشته در موعد قانونی صورت گرفت و کلیه استانداردهای مربوط به بانک مرکزی در آن رعایت شد و به گفته مدیرعامل آن، یکی از شفاف ترین صورتهای مالی نظام بانکی کشورست.

قیطاسی هرچند که از درون مجموعه بانک دی برای مدیریت آن انتخاب نشد اما تجربه سالها حضور در نظام بانکی کشور کمک کرد تا با تمرکز بر روی اصلی ترین مطالبات سهامداران اقدامات مؤثری را انجام دهد و برداشتن گامهای عملی در این زمینه علاوه بر اینکه تردیدها را درباره بانک دی کمرنگ کرد بلکه باعث شد تا سهامداران در دوره مدیریت جدید خیال آسوده تری داشته باشند.

انتشار منظم گزارشات مالی شرکت های زیرمجموعه و جابجایی برخی از مهم ترین شاخصهای مالی در صورتهای مالی بانک از دیگر اتفاقات مثبتی بود که پس از مدتها شاهد آن هستیم. بانک دی صورتهای مالی حسابرسی شده نیمسال نخست ۱۴۰۱ را در ۱۵ آذرماه در سامانه کدال منتشرکرد و از خرداد ماه نیز صورتهای مالی شرکتهای زیرمجموعه بانک به صورت منظم در حال انتشارست.

مجموع این اتفاقات که نوید روزهای بهتری را هم می دهد این تصور و انتظار را ایجاد خواهد کرد تا اقدامات مؤثر بعدی شاهد خروج بانک از زیان انباشته و حرکت به سمت سوددهی باشیم. اتفاقاتی که در یکسال گذشته برای سهامداران بانک تبدیل به آرزو شده بود طی مدت کوتاهی عملی و اجرا شد تا هر اقدام مدیریت جدید امیدواریهای زیادی را برای سهامداران خلق کند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار