صدرنشینی نماد دی در گروه بانکی / موفقیت های قابل توجه نماد دی با نگاه جامع مدیریتی به بازار سرمایه

با وجود نوسانات بازار سرمایه نماد دی با خلق بازدهی و نقدشوندگی بیش از ۱۲۶ درصدی در صدر نمادهای گروه بانکی مشاهده می شود به گزارش اختصاصی رصد روز، پیش شرطهای برگزاری مجامع، تعیین تکلیف صورتهای مالی شرکتهای زیرمجموعه و مرتفع کردن برخی از مو...

با وجود نوسانات بازار سرمایه نماد دی با خلق بازدهی و نقدشوندگی بیش از ۱۲۶ درصدی در صدر نمادهای گروه بانکی مشاهده می شود

به گزارش اختصاصی رصد روز، پیش شرطهای برگزاری مجامع، تعیین تکلیف صورتهای مالی شرکتهای زیرمجموعه و مرتفع کردن برخی از موضوعات مالی از جمله چالشهای بازگشایی نماد دی بود و شاید کمتر کسی فکر می کرد که ظرف مدت کوتاهی از روی کار آمدن قیطاسی به عنوان مدیرعامل بانک دی بانک تمام این مسائل حل و فصل شود و سهامداران پس از نه ماه شاهد بازگشایی نماد دی در بازار سرمایه باشند.

افزایش شفافیت و ارتقای فرآیندهای کنترل ریسک اعتباری از مهمترین دستاوردهای تیم مدیریتی جدید بانک دی بود که باید اثرات آن را در روند حرکتی بانک دی ارزیابی کرد و در این باره باید به سه فاکتور افزایش ارزش بازار، همراهی سهامداران و بازدهی نماد دی اشاره داشت که زمینه های بنیادی قابل قبولی را برای نماد دی ایجاد به همراه داشت.

رشد ۷۸ درصدی ارزش بازار بانک دی

بررسی ها نشان میدهد که ارزش بازار بانک دی از زمان بازگشایی نماد آن در ۲۹ خرداد سال گذشته تا کنون بیش از ۷۸ درصد رشد داشته که با توجه به ریزش های اخیر بازار سرمایه این موضوع می تواند نتایج ریل گذاری صحیح در مدیریت نماد این بانک در بازار سرمایه باشد. ارزش بازار بانک دی در ۲۹ خرداد سال قبل ۱۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بود که این مقدار در ۲۵ اردیبهشت سال جاری به ۱۹۷ هزار و ۳۷۰ میلیارد رسید.

همراهی سهامداران

تحقق وعده های مدیریتی در برگزاری مجامع و پیگیری چالش های موجود باعث شد تا سهامداران این بانک به شنیدن خبرهای بهتر از اردوگاه بانک دی امیدوار شوند و همین مسئله به رشد نماد بانک دی در بازار سرمایه کمک شایانی کرد. روند ورود پول حقیقی و میزان خرید حقیقی های این بانک به خوبی مؤید آن است که اراده سهامداران بانک از شروع بازگشایی نماد این بانک همراهی با آن بود چرا که در غیر اینصورت هرگز شاهد موفقیت نماد دی نبودیم در حالیکه طبق داده های موجود گروه بانکی در بازار بورس نماد دی در چندماهه گذشته موفقیت قابل توجهی را به ثبت رسانید.

بازدهی و نقدشوندگی بیش از ۱۲۶ درصدی نماد دی در بازار سرمایه

نماد دی از معدود نمادهای گروه بانکی بود که با کمترین نوسان در چندماهه گذشته آورده خوبی را برای سهامدارانش رقم زد. بازدهی و نقدشوندگی بیش از ۱۲۶ درصدی نماد این بانک در ۶ ماهه گذشته نماد دی را در صدر نمادهای گروه بانکی از این حیث قرار داد تا نوار موفقیت های بانک دی با نگاهی ویژه به بازار بورس ادامه داشته باشد.

جدول زیر بازدهی و نقدشوندگی نمادهای گروه بانکی در ۶ ماهه گذشته را نشان می دهد؛

نام نماد بازدهی و نقدشوندگی(درصد)
دی ۱۲۶.۸۸
سمایه ۱۱۴.۸۶
وسینا ۱۰۹.۴۵
وپست ۱۰۴.۸۶
وبملت ۱۰۰.۷۳
وبصادر ۹۵.۰۵
وتجارت ۷۳.۰۲
وپارس ۷۰.۳۶
ونوین ۵۲.۵۴
وملل ۴۵.۹۴
سامان ۴۹.۸۷
وگردش ۳۹.۷۷
وخاور ۳۱.۵۶
وپاسار ۷.۳۷
وکار (۲.۴)
وزمین (۳.۶۵)
وسالت (۵۰.۳۳)

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار