صدور احکام ناعادلانه درباره برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی

صدور احکام ناعادلانه برای سه تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی موجی از واکنش ها را رقم زد تلاشهای صورت گرفته این افراد جهت مطالبات صنفی و مسائل با تجمع در مقابل مجلس و دانشگاه آزاد مطابق با نص 27 قانون اساسی به صورت کاملا مسالمت آ...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در حالیکه در روزهای پایانی سال ادارات و سازمانهای دولتی و خصوصی در حال مهیا شدن برای عیدی دادن به پرسنل خود هستند دانشگاه آزاد اسلامی با صدور احکام ناعادلانه برای سه تن از اعضای هیئت علمی خود دست به حرکتی غیرمنصفانه و غیرحرفه ای در فضای آموزشی کشور زد.

تلاشهای صورت گرفته این افراد جهت مطالبات صنفی و مسائل معیشتی با تجمع در مقابل مجلس و دانشگاه مطابق با نص ۲۷ قانون اساسی به صورت کاملا مسالمت آمیز و به دور از مسائل فراصنفی صورت گرفت اما بی توجهی به این موضوع منجر به صدور احکام ناعادلانه برای سه نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شد.

اردیبهشت ماه سال جاری بود که رهبری انقلاب در دیدار با تشکل های دانشجویی بیان کرد پرچم آرمان خواهی و مطالبه گری را زمین نگذارید اما عجیب اینجاست که مدیران دانشگاه نشین بی توجه به این فرمایشات و بدون در نظر گرفتن موارد قانونی تنها در جهت ساکت کردن فریاد حق خواهی برخلاف اصول احکامی قابل توجه را برای سه تن از پر سابقه ترین اعضای هیئت علمی خود صادر کردند.

منتظریم بببینیم که مدیران دانشگاه در این زمینه پاسخگو خواهند بود یا خیر هرچند که انتشار گزارشات قبلی و عدم پاسخگویی مدیران دانشگاه به آنها نشان داد خیلی نباید منتظر پاسخگویی دانشگاه بود اما این موضوع سبب نخواهد شد تا طرح مسائل در این خصوص با وقفه روبرو شود.

ضمن اینکه انتظار می رفت پیش از صدور چنین احکامی در ابتدا از این افراد دعوت می شد تا درباره مسائل مورد نظر بحث و گفتگو صورت گیرد نه اینکه ناگهان با صدور چنین احکامی آن هم در روزهای منتهی به پایان سال چنین جو بدی در فضای آکادمیک کشور ایجاد شود.

 

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

بیشتر بخوانید 

 

افشای سند برداشت مکرر از صندوق های دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۹۱ و بازنگرداندن مبالغ

وضعیت فعلی دانشگاه آزاد اسلامی دستاورد آن را به خطر می اندازد

افشای اسناد یک تبعیض آشکار در گزینش برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی

کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی قربانی تبعیض و تصمیمات غلط مدیریتی

افشای سند یک فروپاشی در دانشگاه آزاد اسلامی

 

 

مطالب مرتبط

18 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

معلم

پاسخ دادن

۰۶ اسفند ۱۳۹۹


واقعابیشرمانه است...مسؤولان حیارابدجای خودش بستهِ.اند......نبایدساکت بشینیم...چاره تجمع وفریاداست.

علی

پاسخ دادن

۰۶ اسفند ۱۳۹۹


واقعا باعث تاسفه که دکتر تهرانچی به جای پاسخگویی فقط در حال خفه کردن صدای افراد هستند...

مهسا کاوسی

پاسخ دادن

۰۶ اسفند ۱۳۹۹


با عرض سلام و احترام ایکاش مسئولین محترم دانشگاه قبل از هر اقدامی، لحظه ای خود را به جای زیردستان خود تصور کنند. با این دریافتی ناچیز چطور می شود چرخ زندگی را چرخاند؟ البته که آنها هرگز نمی توانند شرایط ما را درک کنید چون دریافتی آنها حداقل 5 برابر ما است. مگر حرف ناحق زده اند که حقوق ناچیزشون را قطع کرده اید.

دریا

پاسخ دادن

۰۶ اسفند ۱۳۹۹


اگر روسا پاسخ های منطقی دارند چرا شفاف در یک مناظره مطرح نمی کنند!!

یاشار

پاسخ دادن

۰۶ اسفند ۱۳۹۹


این کاهش حقوق فقط مختص به سه نفر نیست این ماه دانشگاه آزاد اهواز هم بر اثر قرض ورزی و عقده بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هرار از اعضای هیات علمی خودشون کم کردند در حالیکه مدیران حق مدیریتشون ۲ برابر شده و اعضای هیات علمی واحد اهواز به سختی امرار معاش میکنند . کجاست این عدالت

سعید

پاسخ دادن

۰۶ اسفند ۱۳۹۹


خدایا امرار معاش و زندگی مادی ما رو دست چه آدم هایی سپردی؟

استاد دانشگاه

پاسخ دادن

۰۶ اسفند ۱۳۹۹


کاش دکتر تهران چی، به جای تنبیه این افراد را تشویق می کرد. چرا چکشی برخورد کرده؟

سیده

پاسخ دادن

۰۶ اسفند ۱۳۹۹


دانشگاه ازاد زمان جاسبی از هر نظر بهتر بود. این اقایان انگار دانشگاه ملک شخصیشان است که بیرون کنند حقوق کم کنند. کرونا هم فرصتی مغتنم بود تا چهره خودشان را نشان دهند.

Sara

پاسخ دادن

۰۶ اسفند ۱۳۹۹


خدایا کی اینا می رن

S

پاسخ دادن

۰۶ اسفند ۱۳۹۹


برخی مدیران بسیار متین بوده و خود اعتراض کردند. ولی متاسفانه برخی از افراد بیسواد که به همین منظور استخدام شده اند حمایت می کنند

سید رضا

پاسخ دادن

۰۶ اسفند ۱۳۹۹


متاسفم. این طهرانچی خوبه آدم مهمی نیست خودشو گم کرده فکر میکنه نیروهای دانشگاه برده اش هستند.

حسین

پاسخ دادن

۰۶ اسفند ۱۳۹۹


اینها خلاف جهت خط ولایت فقیه، افراد مطالبه گرو هم حقشو نمی دهند و هم لگدمال می کنند. مرگ بر ضد ولایت فقیه

سلیمانی

پاسخ دادن

۰۶ اسفند ۱۳۹۹


این آقا نوبرانه روحانی نیست؟!!!

میثاق

پاسخ دادن

۰۶ اسفند ۱۳۹۹


دکتر تهرانچی و مدیرانش کلا انقلابی نما هستند.

مهدی

پاسخ دادن

۰۶ اسفند ۱۳۹۹


مسئولینی که از دانشگاه آزاد فقط آزاد بودن در تاراج اموال دانشگاه را که سالیان سال با دسترنج کارکنان و اعضای هیات علمی جمع شده را به تاراج میبرند!

محسن مرداویج

پاسخ دادن

۰۷ اسفند ۱۳۹۹


این برخوردها نشان می دهد که تنها راه تحقق حق شروع یک حرکت جدید مانند عدم برگزاری هرگونه کلاس از شروع همین نیمه تا زمان رسیدن به نتیجه است.

محسن رفیع پور

پاسخ دادن

۰۷ اسفند ۱۳۹۹


سلام علیکم اینجانب از اساتید مدعو دانشگاه آزاد تهران مرکز هستم که 6 ترم تدریس نموده ام حق التدریس بنده پرداخت نشده است ای در حالی است که مبلغ حق التدریس بنده از حقوق یک کارگر افغانی کمتر است. دانشگاه بدون توجه به حقوق اساتید حق التدریس اقدام به صدور احکام اینچنینی می نماید. این احکام باعث ایجاد تعارض در میان کارکنانخدوم دانشگاه آزاد می شود. بنده شاهد کاهش شدید انگیزه کارکنان در دانشگاه آزاد می باشم یکی از دلایل این اتفاق اینست که مدیران ارشد دانشگاه آزاد اکثرا از سازمان های دولتی که از بودجه دولتی استفاده می نمایند به دانشگاه آزاد منتقل شده اند که متکی به درآمد های خود است رویه استفاده شده در دانشگاه های دولتی بعضا مشکل دانشگاه آزاد اسلامی را حل نخواهد کرد.

مهدی

پاسخ دادن

۰۸ اسفند ۱۳۹۹


با سلام کاش فقط مدیران با اون خودکار دستشان فقط بلدن حکم اخراج بزنن تو بحث مدیر بودن هم به زیردستان نگاهی کنن و بحث و تبادل نظر کنن که پرسنل از حقوق و مزایای کم با این تورم مینالن یک بار هم شده در تجمع پرسنل حضور پیدا میکردن که پای دردل آنها بشینن و فکر و چاره اندیشی کنن شما که کارفرما هستید در سازمان مرکزی فکری برای این وضعیت اسفبار حقوق مزایا پرسنل تو تورم بیندیشید نه با اخراج کردن فقط بدبینی و کینه پرسنل از سازمان بیشتر میکنید این راهکار و راه چاره نیست

آخرین اخبار