عجیب اما واقعی افزایش عرضه اولیه سهام شرکت های چینی در بورس امریکا

شرکت‌های چینی که در ۴ سال گذشته به بازار آمریکا وارد شدند نسبت به دوره اوباما سرمایه‌گذاری کمتری را جذب خود کردند اما عرضه اولیه سهام آنها به طور متوسط بسیار بزرگ‌تر شده بود. در کل شرکت‌های چینی در دوران حاکمیت ترامپ ۲۵.۵ میلیارد دلار را ...

به گزارش رصد روز ، فشارهای وارد بر شرکت‌های چینی از سوی ترامپ نتوانسته است مانع از ثبت سهام آنها در بورس‌های آمریکا شود و در واقع تعداد شرکت‌های چینی که سهام خود را در دوره ۴ ساله ترامپ در آمریکا ارائه کردند با تعداد آنها در دوره ۸ ساله ریاست‌جمهوری اوباما برابر شده است.

طبق داده‌های شرکت تحقیقاتی دیل‌لاجیک، از زمان آغاز ریاست‌جمهوری ترامپ در ۴ سال پیش، تا کنون ۱۰۲ شرکت چینی سهام خود را در بورس‌های نیویورک و نزدک ارائه کرده‌اند که این تقریباً معادل تعداد ۱۰۵ شرکتی چینی‌ای است که در ۸ سال ریاست‌جمهوری اوباما سهام خود را در بورس‌های آمریکا لیست کرده بودند.

شرکت‌های چینی که در ۴ سال گذشته به بازار آمریکا وارد شدند نسبت به دوره اوباما سرمایه‌گذاری کمتری را جذب خود کردند اما عرضه اولیه سهام آنها به طور متوسط بسیار بزرگ‌تر شده بود. در کل شرکت‌های چینی در دوران حاکمیت ترامپ ۲۵.۵ میلیارد دلار را در عرضه اولیه‌های خود جمع‌آوری کردند.

این آمار نشان می‌دهد علی‌رغم فشارهای ترامپ و تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا، شرکت‌های چینی هنوز تمایل دارند سهام خود را به سرمایه‌گذاران بزرگگ آمریکایی بفروشند.

 

مهر

مطالب مرتبط