عدم وجود نمایندگی مکث موتور در بسیاری از شهرها

به گزارش رصد روز ، عدم وجود نمایندگی مکث موتور مسئله ای است که روزهای منتهی به پایان سال و با توجه به نیاز خریداران به خدمات پس از فروش نگرانی های زیادی را برای مشتریان آن فراهم آورده. عدم وجود نمایندگی مکث موتور    مکث موتور در حالی...

به گزارش رصد روز ، عدم وجود نمایندگی مکث موتور مسئله ای است که روزهای منتهی به پایان سال و با توجه به نیاز خریداران به خدمات پس از فروش نگرانی های زیادی را برای مشتریان آن فراهم آورده.

عدم وجود نمایندگی مکث موتور 

 

مکث موتور در حالی با توجه به فروش خوب کلوت سراغ معرفی محصولات بعدی رفته است که احتمال سردرگمی کلوت سواران برای خدمات پس از فروش و نمایندگی مکث موتور در آستانه سال نو وجود دارد.

خریداران خودرو کلوت آگاه باشند که مکث موتور؛ به عنوان شرکت عرضه کننده این خودرو احتمالا خریدارانش را دچار دردسر خدمات پس از فروش خواهد کرد. بنا براین اگر خودرو کلوت را خریداری کرده اید و یا قصد خرید این خودرو چینی شرکت مکث موتور را دارید، بدانید که تعداد نمایندگی های شرکت مکث موتور از تعداد انگشتان دو دست هم کمتر است.

در حال حاضر این شرکت ۴ نمایندگی در تهران و یک نمایندگی درشهر مشهد داشته که باعث می شود خریداران خودرو کلوت؛ مانند خریداران فولکس واگن که توسط شرکت ماموت خودرو عرضه می شد، برای مسافرت های نوروز ۱۴۰۱ و البته سایر موارد استفاده از این چینی تازه وارد دچار دردسرهای دریافت خدمات شوند.

 

مکث موتور با معرفی خود به عنوان بال آسیایی ماموت خودرو و استفاده از نام این برند توانست پیش از ورود رسمی به بازار خودروی کشور نظرهای بسیاری را به خود جلب کند. ماموت خودرویی که با معرفی و عرضه محصولات فولکس واگن در ایران با توجه به پیشینه شرکت مادر توانسته بود به عنوان یک بازیگر با کیفیت در بخش وارداتی ها جایگاه خوبی برای خود کسب کند. فولکس واگن به دلیل تحریم ها و بازار بسیار بزرگ جهانی، از ایران خارج شد و چراغ ماموت خودرو خاموش شد.

با این حال پس از کش و قوس های فراوان اواخر سال گذشته بود که اخبار غیر رسمی مبنی بر بازگشت ماموت خودرو به تولید منتشر شد. اما این بار بر خلاف دوره قبل خبر از تولید و فروش محصول آلمانی نبود. با جدی شدن ماجرا مشخص شد که این شرکت نام جدیدی به نام مکث موتور را به ثبت رسانده و آن را بال آسیایی ماموت خودرو اعلام کرد.

این شرکت با استفاده از نام ماموت خودرو اولین محصول مکث موتور تحت عنوان کلوت که یک پیکاپ بود را معرفی کرد.

محصولی که از نظر مشخصات فنی با بسیاری از رقبایش فرق چندانی ندارد. با این حال استفاده از نام ماموت خودرو و قیمت گذاری پائین تر از رقبا باعث شد که این محصول به فروش خوبی دست پیدا کند. این فروش خوب باعث شده است که مکث موتور با اطمینان به دنبال معرفی دومین محصول خود باشد. ولی ظاهرا این شرکت که از تجربه خوبی هم برخوردار است یک نکته مهم و اساسی را فراموش کرده است.

به بیان ساده به نظر می رسد که مکث موتور بر خلاف تلاشی که برای جا انداختن نام برند خود دارد و بر فروش اصرار می کند، فراموش کرده است که خدمات پس از فروش را هم جدی بگیرد. بسیاری از شرکت های حاضر در بازار خودرو به شدت نسبت به خدمات پس از فروش حساس بوده و بسیاری از نمایندگی ها خود را برای به روز و هماهنگ شدن با محصولات جدید تحت آموزش قرار می دهند.

این موضوع با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز بیش از پیش قابل اهمیت می شود. چرا که همچنان مشخص نیست مشتریان و کلوت سواران چگونه و در کجا می توانند از خدمات پس از فروش و یا سرویس های مرسوم آخر سال استفاده کنند.

هنوز مشخص نشده است که قطعات مورد نیاز را باید چگونه و از کجا و با چه قیمتی تهیه کنند. با توجه به اینکه اولین محصول مکث موتور یک پیکاپ مناسب آفرود است، مشخص نیست که چگونه می خواهند در سفرها به مشتریان خدمت رسانی کنند.

به بیان ساده فعالیت در بازار خودرو تنها فروش نیست و خدمات پس از فروش و افزایش نمایندگی ها بخش ضروری این فعالیت است که عدم وجود نمایندگی مکث موتور در بسیاری از شهرها چالش جدی را در این باره به وجود آورده است. اما به نظر می رسد که مشتریان مکث موتور وکلوت سواران قرار است برای دریافت خدمات پس از فروش، یک سفر کاوش گرانه را آغاز کنند و در این میان احتمال سردرگمی آنها نیز بسیار محتمل است.

با توجه به بررسی سایت شرکت مکث موتور ظاهرا فقط ۴ نمایندگی در تهران، یک نمایندگی در مشهد وجود دارد. در شهرهای شیراز، تبریز و اصفهان هم عبارت به زودی درج شده است.

 

میهن صنعت

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار