عرضه ربع‌ سکه‌ در مرکز مبادله ارز و طلا از هفته آینده

مشاور رئیس کل بانک مرکزی از عرضه ربع سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران از هفته آینده خبر داد و گفت: معاملات ربع سکه با محوریت بانک‌ها، صرافی های بانکی و صرافی های تضامنی صورت خواهد گرفت و شرایط عرضه آن به زودی در قالب امید نامه و آگهی ا...

مشاور رئیس کل بانک مرکزی از عرضه ربع سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران از هفته آینده خبر داد و گفت: معاملات ربع سکه با محوریت بانک‌ها، صرافی های بانکی و صرافی های تضامنی صورت خواهد گرفت و شرایط عرضه آن به زودی در قالب امید نامه و آگهی اعلام می شود.

به گزارش رصد روز،امیر هامونی بیان کرد: در فاز اول راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، با استقرار دستگاه های دولتی، از سامانه تامین ارز خدماتی سرفصل های مصوب بانک مرکزی رونمایی می شود و متقاضیان ارز خدماتی می توانند از بستر این مرکز، ارز مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه فاز دوم توسعه مرکز مبادله ارز و طلای ایران مربوط به راه اندازی تابلوی حوالجات خرد ارزی است، تشریح کرد: تابلوی حوالجات خرد ارزی با تمرکز بر صرافی های تضامنی فعال خواهد شد. صرافی های تضامنی در تابلوی حوالجات خرد ارزی نقش پررنگی خواهند داشت و امیدواریم که در آینده نزدیک این تابلو فعال شود.

طبق اعلام بانک مرکزی، هامونی در خصوص حوالجات ارزی کالاهای اساسی تصریح کرد: عملیات صرافی، خرید و فروش، تسویه و جابجایی صرفا ارز کالاهای اساسی از طریق بانک ها و صرافی های بانکی صورت خواهد گرفت.

مشاور رئیس کل بانک مرکزی همچنین از عرضه ربع سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران خبر داد و تشریح کرد: از هفته آینده و بعد از تشریفات قانونی، عرضه ربع سکه از سوی بانک مرکزی در مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز خواهد شد. معاملات ربع سکه با محوریت بانک‌ها، صرافی های بانکی و صرافی های تضامنی صورت خواهد گرفت و شرایط عرضه آن به زودی در قالب امید نامه و آگهی اعلام می شود.

هامونی در پایان اعلام کرد: از هفته آینده تراکنش های پایانه های فروش (پوز بانکی) برای صرافی‌هایی که رتبه الف دارند، به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد. تعداد صرافی های رتبه الف ۲۳ مورد است.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار