عزم ایران خودرو برای رسیدن به افق‌های بالاتر با طراحی و تولید نمونه خودروی برقی

معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: صنایع دفاعی و خودروسازی می‌توانند در قالب برنامه مشترک برای ارتقای صنعت و کاهش وابستگی تلاش کنند.

به گزارش رصد روز، معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: صنایع دفاعی و خودروسازی می‌توانند در قالب برنامه مشترک برای ارتقای صنعت و کاهش وابستگی تلاش کنند.افشین نادری شریف در بازدید از شرکت تحقیقات موتور ایران خودرو و شرکت دانش‌بنیان جتکو و همچنین مرکز تحقیق، توسعه و تکوین محصولات ایران خودرو، افزود: فعالیت های صورت گرفته در ایران خودرو در حوزه طراحی و تولید موتور و همچنین طراحی و تولید نمونه خودروهای برقی نشان از توان و عزم این شرکت برای پیشرفت و رسیدن به افق‌های بالاتر است.
وی ادامه داد: با تلاش کارکنان ایران خودرو در حوزه تحقیقات و ارایه پلتفرم‌های جدید در کنار بهره‌گیری از دانش روز و استفاده از توان داخلی، ان‌شاءلله روز به‌روز شاهد افزایش کیفیت محصولات خواهیم بود.
افشین نادری شریف با بیان این‌که فناوری دفاعی توسعه یافته و سرریز آن به دیگر صنایع منتقل شده است، گفت: آماده همکاری و ارایه فناوری‌های مورد نیاز شرکت های خودروساز در زمینه های مختلف هستیم.
وی با بیان این‌که خودکفایی در تولید قطعات خودرو بسیار مهم است، افزود: در این زمینه مسوولیت خودروسازان نیز بسیار اهمیت دارد و ما به اجرای این مسوولیت کمک خواهیم کرد.
معاون وزیر دفاع با اشاره به توانمندی‌های صنایع دفاعی کشور گفت: انباشت دانش و زیرساخت‌های صنعتی که در صنایع دفاعی کشور وجود دارد با تغییرات کوچک می‌تواند به کمک خودروسازان و همه بخش‌های صنعتی کشور بیاید.
وی با بیان این‌که نوآوری در صنعت ملی خودرو کمک شایانی به بهبود وضعیت اقتصادی کشور می‌کند، گفت: خودروسازی دارای زیرساخت ها و توانمندی خوبی است و صنایع دفاعی و خودروسازی می توانند در قالب برنامه مشترک برای ارتقای صنعت خودرو و کاهش وابستگی در این زمینه تلاش کنند.

مقیمی: کاهش ارزبری ۳۰۴ میلیون یورویی از سال ۹۸ تاکنون
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز، با بیان این‌که همکاری مطلوبی میان ایران خودرو  وزارت دفاع شکل گرفته، گفت: تعاملات گسترده و عمیقی برای تولید قطعات با فناوری بالا وجود دارد.
فرشاد مقیمی، ادامه داد: ایران خودرو در قالب میزهای خودکفایی وزارت صمت، قراردادهای متعددی با شرکت‌های دانش بینان و قطعه ساز منعقد کرده که در این بین سهم وزارت دفاع، ۱۷ قرارداد داخلی‌سازی قطعات است که در حال اجرا و تولید است.
وی، افزود: نهضت ساخت داخل، در همکاری و تعامل مطلوب با صنایع دفاعی، شرکت‌های دانش بنیان، سازمان هوا فضا و شرکت‌های قطعه‌ساز با هدف کاهش ارزبری تولید درحال انجام است.
مقیمی به کاهش ارزبری ناشی از ساخت داخل از سال ۹۸ تاکنون اشاره کرد و گفت: با ایجاد زیر ساخت های لازم و بهره‌گیری بهتر از شرکت ها ی داخلی  موفق به کاهش ارزبری ۳۰۴ میلیون یورو از سال ۹۸ تاکنون شده‌ایم.
گفتنی است، معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و هیات همراه از شرکت تحقیقات موتور ایران خودرو، شرکت دانش بنیان جتکو و مرکز تحقیق، توسعه و تکوین محصولات ایران خودرو بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند طراحی و تولید محصولات ایران خودرو قرار گرفتند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار