عکس توبه نامه ایرج قادری پس از انقلاب

به گزارش رصد روز، ایرج قادری متولد ۲۸ فروردین ۱۳۱۳ در تهران، بازیگر بود. دانشجوی انصرافی رشته داروسازی می باشد که با بازیگری فعالیت خود را شروع کرد. ایرج قادری سال ۱۳۳۸ اولین بار در فیلم چشمه آب حیات بازی کرد تا اینکه کنار بازیگری در سال ...

به گزارش رصد روز، ایرج قادری متولد ۲۸ فروردین ۱۳۱۳ در تهران، بازیگر بود. دانشجوی انصرافی رشته داروسازی می باشد که با بازیگری فعالیت خود را شروع کرد. ایرج قادری سال ۱۳۳۸ اولین بار در فیلم چشمه آب حیات بازی کرد تا اینکه کنار بازیگری در سال ۱۳۳۹ تهیه کنندگی را با فیلم ماجرای جنگل که خود نیز بازیگر آن بود تجربه کرد. ایرج قادری در سال ۱۳۴۱ وقتی ۲۸ ساله بود همراه موسی افشار شرکت فیلمسازی پانوراما را تاسیس کرد و بصورت جدی کنار بازی کارگردانی را با فیلم داغ ننگ سال ۱۳۴۴ شروع کرد. سال ۱۳۴۵ هم فیلمنامه فیلم لیلاج را نوشت و خودش کارگردانی، بازی و تهیه کنندگی آن را برعهده گرفت. ایرج قادری بعد انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۰ با فیلم بزرخی به عرصه کارگردانی بازگشت او سپس فیلم دادا سال ۶۱ و تاراج سال ۶۳ را ساخت ولی بی دلیل ممنوع فعالیت شد.

ایرج قادری که دو دوران قبل انقلاب یکی از سوپراستارهای سینما بود، بعد از انقلاب بخاطر برخی مسائل یاد شده در این متن توبه کرد و از مردم طلب بخشش کرد.

“بدینوسیله به اطلاع ملت شریف میرساند نظر به اینکه در دوران ۲۱ سال فعالیت سینمائی خود قبل از انقلاب اسلامی در ساختن تعدادی از فیلمهایم در رابطه با درگیریهای شدید مالی حاکی از فیلمسازی شخصی و دربدری بمدت ۱۴ سال و برخوردهای جنون آمیز در مقابل طلبکارها و در نتیجه گرفتار شدن در چنگ نزول خواران و فشار بیش از حد و بالاخره چهارچوب های قراردادی بی معنی و سلیقه و خواستهای تحمیلی تهیه و دستگاه در جو حاکم ناچارد ر مسری غلط قرار گرفته بودم.

لذا اکنون با توبه بدرگاه خداوند متعال و همچنین تشکر از تک تک مردم و تشکر از بخشش و گذشت هموطنان عزیز و پر مهر به امید خدای بخشنده و متعال آمادگی خود را در راه خدمت به اسلام و ملت مسلمان ایران در جوی سالم اعلام میکنم.

ایرج قادری

مطالب مرتبط