عیسی شریفی کیست ؟ جرم او چیست؟ 

عیسی شریفی کیست ؟ جرم او چیست؟ قائم مقام شهرداری تهران در زمان قالیباف است که حالا با صدور حکم قطعی برای او و دیگر افرادی در پرونده موسوم به گروه اقتصادی یاس برایشان تشکیل شد به 20 سال حبس محکوم شد.

به گزارش رصد روز ، عیسی شریفی قائم مقام شهرداری تهران در زمان قالیباف است که حالا با صدور حکم قطعی برای او و دیگر افرادی در پرونده موسوم به گروه اقتصادی یاس برایشان تشکیل شد به ۲۰ سال حبس محکوم شد. اما عیسی شریفی کیست ؟ جرم عیسی شریفی چیست؟ همدستان او در این پرونده چه جرائمی را مرتکب شدند که شاهد صدور چنین احکام سنگینی از طرف دستگاه قضا در مورد آنان هستیم. او که از مدتها قبل تحت رصد نیروهای اطلاعاتی قرار داشت سرانجام بازداشت و حالا به تحمل حبس سنگین محکوم شده است.

 

عیسی شریفی کیست ؟ جرم عیسی شریفی چیست؟ 

 

عیسی شریفی قائم مقام شهرداری تهران در زمان شهرداری دکتر محمد باقر قالیباف که به اتهامات مالی در بازداشت به سر می برد، با حکم دادگاه رسیدگی به تخلفات نامبرده، به ۲۰ سال حبس قطعی محکوم شده است.

هم چنین عیسی شریفی بایستی ۴۸۰ میلیارد تومان اموالی که در اختیارش است را رد مال کند. پرونده تخلفات مالی عیسی شریفی معاون دکتر قالیباف در شهرداری تهران، در دادسرای نظامی تهران بررسی شده و سردار مهردادی و محمود سیف نیز از دیگر متهمان پرونده محسوب می شوند.

مسئول سازمان املاک شهرداری تهران، آقای سلیمانی شهردار منطقه ۳ تهران و شماری دیگر از نزدیکان عیسی شریفی نیز بازداشت شدند. شماری از نیروهای ستاد خاص عیسی شریفی، متهم بودند و هستند که اقداماتی خلاف قانون در حوزه شهری و شهرداری انجام داده اند.

۲۵ تیر ماه سال نود و هشت، سخنگوی قوه قضاییه گفته بود که تخلفات عیسی شریفی در حوزه مالی است و خبر جاسوسی و اعدام ایشان را تکذیب کرده بود.

 

عیسی شریفی کیست ؟ جرم عیسی شریفی چیست؟ 

 

 علت اینکه پرونده تخلفات عیسی شریفی در دادسرای نظامی رسیدگی شده است این است که نامبرده، سردار سپاه پاسداران بوده و لذا پرونده در دادسرای نظامی بررسی شده است. دادسرای نظامی نیز کیفرخواست صادر کرده و سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز وظیفه رسیدگی به جرایم این حوزه را دارد. پرونده عیسی شریفی، ۱۳ متهم دارد.

سردار عیسی شریفی را باید یکی از چهره های نزدیک و صاحب نام کنار سردار محمد باقر قالیباف، شهردار سابق تهران و رئیس مجلس شورای اسلامی دانست. نام عیسی شریفی با پرونده هلدینگ باس و حلقه اصفهان عجین شده است.

عیسی شریفی به عنوان قائم مقام قالیباف در زمان تصدی شهرداری تهران، خرداد سال نود و شش از ایران خارج شد اما پس از بازگشت، در شهریور نود و شش بازداشت شد. از آن زمان تا به امروز، پرونده فساد مالی این مفسد اقتصادی، مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به ۲۰ سال حبس قطعی محکوکم شد.

 

عیسی شریفی کیست ؟ جرم عیسی شریفی چیست؟ 

 

کارگزاری رسا تجارت مبین (یاس) یکی از ۸ کارگزاری بود که طبق مصوبه شورای شهر تهران قرار بود با بهره گیری از امکانات مالی خود، نسبت به پاسخ گویی مطالبات طلبکاران شهرداری و تملک املاک واقع در طرح های عمرانی شهرداری با همکاری سازمان املاک شهرداری تهران اقدام کند. عیسی شریفی هم از طرف شهردار تهران در جلسات کارگزاری رسا تجارت مبین (یاس) حضور داشت.

عیسی شریفی در دهه هشتاد و نود شمسی، از مدیران شهری در پایتخت بود و در دوران هشت سال دفاع مقدس، از فرماندهان نیروهای هوایی سپاه محسوب می شد. سردار قالیباف نیز در کارنامه اش، فرماندهی این نیرو را بر عهده داشت.

عیسی شریفی

عضویت عیسی شریفی در هیات مدیره شرکت فرهنگی ورزشی شهر سالم تهران

طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۸۵۶۲ مورخ ۲۸ آبان سال ۱۳۸۷، عیسی شریفی رئیس هیات مدیره شرکت فرهنگی ورزشی شهر سالم تهران (سهامی خاص) بود و همکاری سردار مصطفی آجرلو، به نمایندگی از شرکت توسعه عمران بهمن گردید. آقای آجرلو یکی از ۵ نامزد تصدی ریاست فدراسیون فوتبال ایران است که قرار است انتخاباتش ۱۰ اسفند برگزار شود.

 

عیسی شریفی کیست ؟ جرم عیسی شریفی چیست؟ 

 

عیسی شریفی در سال ۸۴ جایگزین فرهاد بعقوبی، عضو هیات مدیره بنیاد تعاون ناجا بود.

عیسی شریفی حدود ۱۲ سال قائم مقام و معاون قالیباف در شهرداری تهران بود. پس از آنکه محمدباقر قالیباف، نامزد ریاست جمهوری شد ، سرپرستی شهرداری تهران به وی واگذار شد. نام عیسی شریفی به پرونده املاک نجومی شهرداری گره خورده است. موضوعی که قالیباف بارها درباره آن اظهار نظر کرده است.

عیسی شریفی معاونت امور مناطق شهرداری را نیز بر عهده داشت. محمود میرلوحی در خرداد سال نود و هفت درباره عیسی شریفی گفته بود که ایشان به قید وثیقه آزاد و سپس دستگیر شد. او از هزاران میلیارد تومان تخلف در پرونده عیسی شریفی و شهرداری قالیباف خبر داده بود.

محسن هاشمی گفته بود که طبق دستور رهبری، این پرونده برای رسیدگی به ستاد کل نیروهای مسلح واگذار شد. اتهام عیسی شریفی ۵۰۰ میلیارد تومان بود که تقریبا به رد مال بخش زیادی از این مبلغ محکوم قطعی شده است. دادگاه رسیدگی به پرونده تخلفات مالی عیسی شریفی در ۴۰ جلسه برگزار شد و به صدور رای منجر گردید.

سازمان بازرسی کل کشور در نامه ای در سال ۹۵ به مدیرکل وقت دفتر شهرداری تهران اعلام کرد که شهرداری تهران حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان متهم به ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری است.

تصویر نامه سازمان بازرسی کل کشور درباره تخلفات در شهرداری تهران در دهه نود شمسی

پیش از آن یعنی در سال  ۹۴ نیز مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصحلت نظام در نامه ای به رئیس وقت قوه قضاییه (آیت الله آملی لاریجانی) خواستار رسیدگی به تخلفاتی شد که در پیوست این نامه ذکر کرده بود.

نامه مجمع تشخیص مصلحت به قوه قضاییه درباره رسیدگی به تخلفات در شهرداری تهران در سال ۱۳۹۴

 

عیسی شریفی کیست ؟ جرم عیسی شریفی چیست؟ 

 

ششم آبان سال ۹۵ نیز دادستان کل کشور از تخلف در واگذاری املاک به ۴۵ نفر از مدیران شهرداری تهران خبر داد که عیسی شریفی که از وی به عنوان شهردار در سایه نام می بردند نیز در این واگذاری ها نقش داشت.

همکاری عیسی شریفی با دکتر زهرا مشیر استخاره (همسر دکتر قالیباف) در خیریه امام رضا (ع) از جمله موضوعاتی بود که در پرونده عیسی شریفی مورد توجه رسانه ها قرار داشت. گویا زمین این بیمارستان خیریه امام رضا (ع) به مساحت ۴۹۶۰۸ متر در منطقه ۲۲ تهران است.

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار